Wie weet het?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal ..

vraagje krijg je bij bij 35 weken nog een echo i.v.m ligging van het kindje mijn collega vertelde dat dit sinds dit jaar is....wie weet hoe dit zit??

hoop het wel ben wel weer benieuwd hoe ze er uit ziet...hihi

doei doei knuffel bloem

Het kan dat je nog een echo krijgt.

Als je in het ziekenhuis onder controle staat, maken ze vaak een echo om te kijken of het kindje daadwerkelijk zo ligt, zoals ze het voelen. Dat het goed is ingedaald. Ik sta zelf bij de gyn onder controle en krijg bijna elke keer een echo  even lekker gluren.

Als je bij de VK onder controle staat, hebben ze misschien zelf een echo apparaat (zoals bij ons in het dorp), en anders voelen ze of het kindje goed is ingedaald en vast ligt in het bekken. Bij twijfel wordt je  doorgestuurd voor een echo, omdat een stuitbevalling (geloof ik) niet thuis mag gebeuren.  

Ik zou alleen niet weten of je nu ook standaard een echo krijgt. Voor 3 jaar terug is wel de 20 weken echo ingevoerd, maar of dat nu weer het geval is... geen idee.   Heb er niets over gehoord, maar nu zit ik bij de gyn onder controle en krijg dus standaard al die echo's al.

Groetjes Noah

Hoi,

Rond de 35 weken heb ik inderdaad een liggingsecho gehad bij mijn verloskundige. Dit was om te kijken of mijn kindje inderdaad met het hoofdje naar beneden lag en mogelijk ook ingedaald was. Deze echo doen ze standaard bij deze verloskundigepraktijk, moet ik wel bij zeggen, dat ze zelf de echo-apparatuur hebben staan. Ik weet niet of het standaard overal gebeurd.
Het is ook echt een hele snelle echo, niet uitgebreid kijken hoe het met het kindje is, maar echt puur voor de ligging.

Groetjes Alice
mv Eva 27-9-08

Hoi

Ik krijg met 36 weken ook weer een echo om de ligging te bekijken en natuurlijk even gluren...Bij onze 1e hebben we dit ook gehad. Ben weer erg benieuwd, is toch iets waar je weer erg naar uitkijkt om weer even te mogen kijken bij je kindje...
Liefs Jess, mama van Yara (2) en 32wk 6dg zwanger van de tweede

Haai!

Wat ik begrepen heb is dat je alleen een liggingsecho krijgt als ze twijfelen of de kleine goed ligt en/of is ingedaald. Ons dochtertje lag er prima voor, dus geen extra echo voor ons...

Het kan zijn dat het inmiddels gewijzigd is...gewoon ff je VK vragen...

Ukkie26, mama van Lise (02-04-08)

Dit vroeg ik me dus ook af ja, want mijn schoonzusje heeft afgelopen juni die echo gehad en dat terwijl kindje al 4 weken goed lag en ingedaald was.......
nu was mijn kleintje bij 30 weken ook al in aan het dalen en is de kans dus heel klein dat ze nog zal draaien, maar er is nog niets gezegd over echo bij 36 weken, morgen weer naar de vk en schoonzus gaat mee dus een vragen misschien!

liefs Daantje

32 wk en 1 dg

Terug
Bovenaan