Wie weet het?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn zoontje heeft altijd de fles geweigerd! Hij is nu 9mnd.
Nou krijgt hij nog wel bv hij eet zijn papa en fruit/goente ook goed! Gelukkig maar!
Maar ik merk dat hij s'avonds te weinig melk binnenkrijgt! Hij blijft maar wakker worden en zoeken naar de borst en waneer hij die heeft drinkt hij en dan bijt hij! Omdat er weinig uit komt, waardoor hij dus de hele avond en nacht zo bezig is! Slapen doet ie al slecht en nu al helemaal!
Nu geef ik hem overdag wat minder de borst en merk dan dat mijn borsten goed vol zitten en dat hij 2 borsten drinkt en een paar uur zoet slaapt hij wordt wel wakker maar probeer hem met de speen te sussen en soms lukt dat.
Nou vraag ik me af of hij de melk mag hebben waar op staat vanaf 1 tot 3 jaar van het merk nestle?
Mijn zoontje van 2 die drinkt dat af en toe en laatst gaf ik hem ook een bekertje nou dat ging ik er helemaal in!
Elk ander soort melk warm/koud weigert hij en moet hij van kokhalzen.
Als ik een avondje weg ga dan kan ik dat mischien geven? Want gekolfde melk wil ie niet?! En binnekort ga ik eindelijk een avondje weg!
Hmm weten jullie of het mag?!

Liefs Nesie

Hoi Nesie,

Sorry, maar ik weet het ook niet. Het lijkt mij dat de leeftijd niet voor niets vermeldt wordt, dus dat er wellicht toevoegingen inzitten die nog slecht zijn voor een baby.

Maar heb je ooit pap geprobeerd?? Dat mag ie toch al met 9 maanden? Dat zou je met een lepeltje kunnen geven of uit een bekertje. Je kunt opvolgmelk gebruiken (of zelfs gekolvde melk)  met bambix of anders misschien een Nestle pyjamapapje? Mijn zoontje vond dat altijd heerlijk. Heb je in meerdere smaken, peer geloof ik en biscuitsmaak, smaakt dus heel anders dan gewoon melk. De meeste kinderen slapen ook heerlijk als hun buikje lekker gevuld is met pap.

Geniet van je avondje weg meid! Dat heb je na  9 maanden wel verdiend.

Groetjes
Marieke

Haha, nou zie ik staan dat je al pap geeft... er stond papa dus ik heb erover heen gelezen. Maar dan kun je dat toch 's avonds ook doen als je weg gaat?!

Hoi Nesie,

Het is maar een idee, maar heb je al eens opvolgmelk (dus 6-12 mnd) of afgekolfde melk uit een bekertje ipv. een fles geprobeerd?
Ik denk dat peutermelk op zich ook geen kwaad kan. Misschien eens op het etiket kijken wat het verschil precies is met opvolgmelk?

Succes!
Betje.

9 maanden?

Als hij geen last heeft van een verhoogde allergiekans mag je hem gewone dagmelk geven hoor! En aangezuurde zuivel mag al sinds 6 maanden (yoghurt en zo).

Terug
Bovenaan