Wie weet het?!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn zoontje heeft altijd de fles geweigerd! Hij is nu 9mnd.
Nou krijgt hij nog wel bv hij eet zijn papa en fruit/goente ook goed! Gelukkig maar!
Maar ik merk dat hij s'avonds te weinig melk binnenkrijgt! Hij blijft maar wakker worden en zoeken naar de borst en waneer hij die heeft drinkt hij en dan bijt hij! Omdat er weinig uit komt, waardoor hij dus de hele avond en nacht zo bezig is! Slapen doet ie al slecht en nu al helemaal!
Nu geef ik hem overdag wat minder de borst en merk dan dat mijn borsten goed vol zitten en dat hij 2 borsten drinkt en een paar uur zoet slaapt hij wordt wel wakker maar probeer hem met de speen te sussen en soms lukt dat.
Nou vraag ik me af of hij de melk mag hebben waar op staat vanaf 1 tot 3 jaar van het merk nestle?
Mijn zoontje van 2 die drinkt dat af en toe en laatst gaf ik hem ook een bekertje nou dat ging ik er helemaal in!
Elk ander soort melk warm/koud weigert hij en moet hij van kokhalzen.
Als ik een avondje weg ga dan kan ik dat mischien geven? Want gekolfde melk wil ie niet?! En binnekort ga ik eindelijk een avondje weg!
Hmm weten jullie of het mag?!

Liefs Nesie

heyhey

ik persoonlijk zou niet die melk van nestle geven.

hij is pas 9 maanden en die leeftijd (1-3) staat er natuurlijk niet voor niks.

er zal waarschijnlijk echte melk inzitten. in die melk zitten bacterien wat slecht is voor een kindje, jonger dan 1 jaar.

moet eerlijk zeggen dat stel dat hij 11 maanden zou zijn, ik het misschien wel zou doen, maar niet met 9 maanden.

wel lastig dat hij zo kieskeurig is zeg.

je zegt dat je borsten wel vol zitten, maar dat hij niet genoeg binnen krijgt.

misschien heb je geen/weinig voedingsstoffen in de voeding zitten???

heb je al eens pyama papje geprobeerd/

die heb je in verschillende smaken. misschien vind hij dat wel lekker.

voor de rest heb ik helaas geen tips.

sterkte ermee.

liefs, do

Hoi Do

Ja, ik heb al verschillende soorten melk geprobeerd maar meneertje weigert gewoon!! Vreselijk zeg!!

Mijn borsten zitten alleen vol als ik in de middag een bv oversla dan heeft hij s'avonds wel genoeg bv.
Hij heeft altijd op verzoek gedronken nou probeer ik het anders te doen zodat hij voor het slapen gaan zijn buikje lekker vult.

Groetjes Nesie

hey

wat een gedoe zeg. ik zit echt heel hard te verzinnen, maar weet echt geen tips meer wat je zou kunnen doen.

ben je al naar de huisarts geweest, of het cb? misschien hebben die tips?

ja, misschien is het idd een goed idee om hem net voor het slapen gaan te voeden.

dan is zijn buikje vol ja en dan moet hij inprinciepe voldaan zijn voor de nacht.

nou meis, heel veel succes/stertke ermee

liefs, do

Thanx Do

Huisarts verwijst je naar cb en cb zegt bv is toch het beste!   Ja, dat weet ik ook wel hoor!
Dus nu probeer ik het op mijn manier en hopen dat er iemand is die een antwoord daarop heeft of andere tips!!
Thanx

Groetjes nesie

Hoi Nessie,

Je bv bevat ALTIJD voldoende voedingswaarde en is afgepast op de leeftijd van je kind. Slecht in uitzonderlijke gevallen bevat dit te weinig voeidingstoffen en zal je kindje niet of weinig groeien. Je kan beter geen voeding overslaan want dan loopt de bv toch met de tijd terug.( ten zij je dit wilt natuurlijk)  Beter is om hem vaker aan te leggen zodat je borsten meer voeding aanmaken en er voor je zoontje meer is om te drinken. Je zou kunnen proberen om hem een avond papje te geven van Biobim dat kan je kopen bij een reform winkel en is de enigste pap die met bv mengt. Misschien lust hij dan wel afgekolfde melk en kan hij goed doorslapen. (kost ongeveer  1,50 euro voor groot pak) kindje van 9 maanden drink ongeveer 160 cc bv die je kan mengen met Biobim.

Verder zou je kunnen kijken op borstvoedingsforum.nl daar is veel info te vinden en er zijn veel vrijwilligers en lactatiekundige aanwezig waar je gratis info aan kunt vragen.

succes van Mariska en Zifjon 7 maanden bv gehad.

p.s. De andere melk zou ik idd niet geven aangezien dit niet op zijn leeftijd afgestemd is.

Ik zou het wel geven.
Tja, ik weet dat er een leeftijd opstaat en dat zal ook zeker wel het beste zijn om het ongeveer vanaf die leeftijd te doen. Maar je vertelde dat je het al een keer geprobeerd had. Heeft hij er toen last van gehad, nee, nou dan zou ik het nog een keer geven. Ik vind dat je naar je kindje moet kijken. Ik ben ook fruit gaan geven toen mijn kleine 4en een halve maand was. En toen gaf ik ook nog bv. Hij had het echt nodig en op advies van het cb ben ik er toen mee begonnen. Het is maar een voorbeeld, maar sommige dingen kunnen minder kwaad, dan iets niet doen. Want ik neem aan dat jij toch echt wel weer een avondje weg wil. Hier zullen veel mama ´s het misschien niet mee eens zijn, maar soms kan je niks anders. En als hij het echt lekker vind, zou ik het gewoon doen. En natuurlijk, bv is het allerbeste, maar als hij de gekolvde melk niet drinkt, schiet het niet echt op.

Succes ermee.

Hoi,

Je heb van nutrilon voeding speciaal voor de nacht.
Het is een blauwe bus ongeveer de helft van zo'n gewoon blik.
Heb je dat al eens geprobeerd?

Maar dat hij na het eten van zijn PAPA  (zoals genoemd in je eerste verhaal) nog niet vol zit haha.

Gr Lique

Terug
Bovenaan