Wie weet het....

Hallo allemaal, ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Met ons wel. Afgezien van nog steeds wat onzekerheden. Een daarvan is dat ik nog steeds het kindje niet heb gevoeld. Ik ben nu 19 weken. De een zegt dat het allemaal heel normaal is, de ander zegt dat je het nu toch wel moet voelen. 23 sept heb ik mijn 20 weken echo en omdat ik een hartafwijking heb, maak ik toch een beetje zorgen. Daarom hoor graag van jullie!

Bedankt,
Ikke42

Hoi,
Je hoeft je kindje met 19wk helemaal nog niet te voelen hoor, bij de eerste is het heel normaal dat je soms zelfs tot 24wk moet wachten!
Kans is ook groot dat je wel wat voelt maar het niet als zodanig herkent!
Ik denk niet dat jou hartafwijking iets te maken heeft met het kindje wel/niet voelen!
Groetjes MJ mc maart

Hi Ikke,

Bij onze eerste heb ik het kindje in mijn buik bijna niet gevoeld, omdat de placenta helemaal vooraan lag, dus maak je echt maar geen zorgen....

groetjes "zwanger van nummer 2"

Pas na 21 weken vertellen ze mij altijd, al hoop en denk ik het nu ook al soms te voelen, maar dat zal wel niet want ben nog niet zo ver.
Je eigen hartafwijking (heb zelf een ritmestoornis) heeft geen invloed op het hartje van je kindje. Deze is zelfstandig, zeg maar. Dat heb ik laatst nagevraagd toen ik, plots, het ziekenhuis in moest vanwege een veel te hoge hartslag. Dus dat maakt voor het voelen of leven niet uit.

Bij twijfel: gewoon je arts even vragen!
Succes

Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus ze hebben mij gezegd dat ik het kindje de eerste 25 weken toch niet ga voelen en het is nog maar de vraag hoe sterk ik het daarna ga voelen. Weet jij waar je placenta ligt?? Misschien ligt die van jou ook aan de voorkant?

Terug
Bovenaan