wie weet hier raad mee??

A

Anoniem

Guest

hoi hoi

ik moet gewoon even jullie raad en mening weten

tessa wil gewoon geen (mijn woorden) blik melk meer

het enige wat ze wil is vaste voeding en wat ze ook heerlijk vindt voordat ze gaat slapen
een warme fruit fles(heel raar want ieder kind wil fruit s'middags) maar mevr wil het voor het slapen gaan

als ik dit nii doe dan huilt ze me de gehele nacht

dan kan ik er wel tig keer uit gaan
nou dit ben ik niet van plan
niet voor mezelf maar voor haar zei moet goed slapen

dus wat ik nu doe kwa voeding is dit

08:00 brinta
10:00 fruit
12:00 brood met melk
tussen 12 en 5 krijgt ze nog wel is een koekje en gewoon roosvice enzo
17:00 lekker met de pot mee eten
20:00 fruit fles warm en dan slapen

meestal komt ze nu rond 01:00 vanwege angst door dat ze ziek is geweest
geef haar dan wat roosvice en ze slaaptt tot 08:00

cb zegt dat ik dit nii meer mag doen
en haar blik voeding MOET geven
nou mijn kindje wil het nii meer
ze wil nu alleen maar vaste dingen en geen blik meer

doe ik het dan echt verkeerd???

groetjes manuela

mama van tessa 01-03-2008

Hoi,

Ik snap ff niet zo goed wat je bedoeld met blik voeding????
Bedoel je die poedermelk???
In pricipe kan ik me best vinden in je voedingsschema.
Yordi krijgt van alle flessen( nou ja die hij nog krijgt dan) een bord pap, omdat hij gewoonweg weigert om melk te drinken. Maar dit is al zo vanaf dat hij 4 maanden was en toen alle flessen gingen weigeren.
Yordi is ook geen drinker en eet gewoon liever.
Yordi kreeg toen hij 11,5 maand was 1 voeding met gewone melk en de andere met poedermelk. Nu is hij helemaal over op gewone melk, maar hij krijgt 's morgens en 's avonds voor het slapen gaan een bord pap. Tussen middag, wil hij dit niet na 2 broodjes, dus krijgt hij wat Yogidrink.
Ach meis, kijk gewoon naar je kindje en doe waar jij je goed bij voelt.
Het cb is maar een adviesbureau. Dat moet je allemaal niet zo nauw nemen.

Liefs marielle

Bedoel je dat ze geen flessen met kunstvoeding (nutrilon, friso of wat dan ook)  wil drinken?
Maak je de brinta met gewone melk of met kunstvoeding?

Het cb heeft soms aparte adviezen, laat je vooral niet van je stuk brengen door hen, maar bekijk het maar meer als een advies die ze geven, maar waar jij helemaal zelf mee kunt doen wat je denkt dat goed is.

Hey Manuela!

Volgens mij adviseren ze ergens tussen de 300 en 500 cc melk voor kindjes in onze leeftijd. ( Even snel uit het hoofd hoor, knoop me er niet aan op, hahah!) Waarom? ook geen idee eigenlijk! Ik kan me ook prima vinden in jouw schema hoor, kindjes geven zelf wel aan wat ze willen vaak! Die fruit fles 's avonds? Prima als ze er lekker op slaapt toch? Wat ik wel even in de gaten zou houden is de vitamine D die in kant en klare voeding zit. Als je bepaalde geadviseerde hoeveelheden niet haalt, kun je misschien beter bij de apotheek vit D druppels kopen en die erbij geven?
Succes ermee!

Liefs Marieke

Hoi Manuela,

Je shema ziet er erg goed uit, ik snap niet waarover ze zeuren hoor.
Maar die roosvice zou ik niet geven in de nacht daar wordt haar gebit slecht van of je moet daarna nog de tanden gaan poetsen.... Misschien is water alleen ook voldoende?

succes groetjes Kim

Vanaf 1 jaar mogen kindjes gewone melk drinken. Dat maandje zal toch niet zo heel erg zijn?
Als ze geen flesvoeding meer krijgen dan wel vit. D!!

Terug
Bovenaan