Wie weet hoe goed je het moet voelen ??????

A

Anoniem

Guest
Ik ben bijna 28 weken zwanger en ik voel het kindje goed !! Ja wat is goed dat wil ik dus weten of maakt dat niet veel uit hoe hard of goed je het voelt als je het maar voelt ??

Wat een verwarrende zin he ?? Het is trouwens al mijn derde kindje en ik voelde het al wel heel vroeg. Ik denk al met 12 weken.
Nu voel ik het wel steeds beter en ik zie het ook goed aan de buitenkant en als ik mijn hand er op leg dan reageert ze ook. Het is vast goed, maar ik zou graag een reactie willen van iemand die ongeveer net zo ver is als ik.

Mijn placente ligt wel aan de   voorkant dus dat kan ook nog wel een rol spelen....

Graag jullie reactie !!

Rianne

hoi Rianne,

Dit is per persoon verschillend, er zijn vrouwen die snachts niet slapen omdat hun beed 20-24 uur per dag aan het trappen zijn.
Ik voelde ons meisje pas rond week 23, gisteren was ze de hele dag actief en vandaag heb ik haar nog niet veel gevoeld.

Als je er zorgen overmaakt zou ik je vk of gyn ff bellen.

Ik denk dat je het idd. niet zo hard voelt omdat je placenta tegen je buik ligt. De 1e keer had ik dat niet, toen voelde ik de schopjes ook veel harder dan de 2e keer toen mijn placenta  wel tegen mijn buik lag.
Het maakt niet uit of je het hard voelt, als je het maar voelt.

Hoi,

Ik ben pas 22wk3 maar ook mijn placenta ligt voor! Daar waar een ander een schop zou voelen, voel ik een doffe dreun! Aan de buitenkant is zelfs nog bijna helemaal niks te voelen... Alleen de kat heeft het tot nu toe gevoeld, manlief baalt hier wel van, maar het is niet anders! Over een paar maanden kan mijn man het in zijn armen houden, daar verheugd hij zich dan maar op!

De kat wil trouwens nu niet meer op mijn buik liggen, wel naast me, maar erop niet meer! De kleine heeft het namelijk gelijk door en "schopt" haar eraf!

groetjes
Sas

Ook ik voel onze kleine meid niet zoveel bewegen. Dit komt ook doordat mijn placenta aan de voorkant ligt.
Nu ben ik 34 weken en ik begin haar wel steeds meer te voelen, maar toch blijft het altijd maar 'ver weg'.
Maar ahh nog een paar weekjes!!!

Liefs Maaike

Hoi hoi

Ik ben ook 27 weken, en mijn placenta ligt links-boven-achter (wat een woord..)
Daardoor voel ik het wel erg goed, tis onze tweede trouwens.
Onze eerste was ook giga beweeglijk, deze ook weer, als ik op mijn
rug lig, dan zie je de bobbels aan alle kanten opkomen!
Ook zit het met het bolletje (ligt meestal in stuit) tegen mijn ribben; heel fijn..
En met de voeten tegen m'n blaas!
M'n vriendin had ook de placenta voor, en voelde/ zag  ook niet veel.
Denk dat dat een grore rol speelt hoor! Ook je bouw waarschijnlijk,   mijn buikspieren zijn  nog steeds erg strak; volgens de vk,
dus al met al, hier beweging genoeg in elk geval.

Groetjes

Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik ook de vraag; voel je je kindje goed. Dus ik heb gevraagd wat dan goed is. De verloskundige zei toen dat je  het 4-6 momenten op een dag moet voelen vanaf 25 weken. Maar met een voorliggende placenta is dat volgens mij wat later. Als je het zeker wilt weten kun je gewoon de vk bellen lijkt me.

Groetjes Marjanne

Hoi,
Ik ben 26 weken zwanger en voel onze kleine meid ook niet altijd. Maar er zijn dagen bij dat ik haar heel goed voel. Ze schopt dan echt tegen mijn hand en soms beweegt heel mijn buik. Mijn man heeft haar echter nog niet gevoeld. Altijd als ik hem roep om te voelen is ze stil. Hahahahaha
Maar volgens mijn gyn moet je haar echt elke dag voelen vanaf de 28ste week. Maar zoals al eerder gezegd is dat bij iedereen verschillend. Jou bovenliggende placenta beinvloed een hoop.
Maak je niet druk, je hebt al eerder 2 mooie kindjes op aarde gezet dus zal het deze keer echt niet anders zijn.
Liefs Naima

Terug
Bovenaan