wie weet hoe het zit..?

A

Anoniem

Guest
hallo hallo..

nou daar gaan we dan..
ik ben nu dus 14 weken en 5 dagen zwanger,
mijn laatse ogs dag was 25 oktober.!
maar eigenlijk ben je dus 2 weken later bevrucht..?en is je kindje 12 weken en 5 dagn oud..??
kan je met geen mogelijkheid zwanger raken als je ogs bent..?want dan is je eitje al losgelaten..!
dus je bent dus echt pas na 2 weken na je ogs bevrucht geraakt..??
vraag me dat echt af....of je tijdens je menstruatie bevrucht kan raken,
lijkt me niet maar si er iemand die het zeker weet..?
en hoe lang leven zaadcellen..een eitje maximaal 10 uur dacht ik..??

ik hoop op een reactie van 1 van jullie..

liefs tanja uitgerekend 1 augustus 2006

Hoi Tanja,

Ik denk dat het tijd wordt dat je een paar zwangerschaps blaadjes aanschaft, want daar staat alles ook keurig in hoor.....
Maar het geeft niks, ik weet ook voor mijn gevoel nog steeds niet veel over zwanger zijn! Ik ga proberen je uitleg te geven:

Het klopt dat je officieel 2 weken minder lang zwanger bent als dat je zegt dat je bent, dit doet men omdat je vaak wel weet wanneer  je laatste ongesteldheid was. Daarom gaat men rekenen met de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Omdat je meestal niet weet wanneer je ovulatie plaats heeft gevonden hebben ze daar ook geen datum van. Om het makkelijk te maken krijg je daarom de 2 weken vanaf je laatste ongesteldheid "kado". Het is onmogelijk om tijdens je menstruatie zwanger te raken( je zal altijd wel een of andere medische misser hebben?) Sperma blijft ongeveer een paar dagen leven. Daarom zeggen ze ook dat je rond je ovulatie sex moet hebben, (heus niet 10 keer per dag!) maar je weet nooit precies wanneer dat is, dus het kan best zijn dat je gisteren of eergisteren  sex hebt gehad en pas vandaag je ovulatie hebt en daardoor toch zwanger raakt.

Bij jou klopt precies de tijd (voor de berekening dat je zwanger bent) Ik zelf ben 8 augustus uitgerekend en ben morgen precies 14 weken zwanger) (medisch gezien dus ongeveer 12 weken!)

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen.
Zelf heb ik een zwangerschapsdagboek gekocht waar ook per week in staat wat er  in je lichaam aan het veranderen is. Daarin stond ook precies het verhaal van de 2 weken zwangerschap kado!

Zo, ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt gehad!
Groetjes, Tessa.

eej tessa..

hardstikke bedankt voor je uitleg..
was er gewoon gewoon erg benieuwd naar..

dus ook augustus uitgerekend..?
hoe voel je je..?
woon je in de buurt van arnhem toevallig..?

kussssssssssssssssss

Hoi Tanja,

Daar is het forum toch voor!

Ik heb wel bij jou neergezet dat je maar eens een blaadje moet kopen, maar of dat nu zo goed advies van mij was??
Ik het ene blaadje staat dat je dit wel mag en in  het andere staat weer van niet................
Over een aantal dingen zijn ze het wel eens wat niet mag:  en dat is roken en drinken....
Maar voor de rest??
Dat zie je ook op het forum, ik moet soms wel lachen want dan vraag je om advies en dan geeft de een het ene advies en de volgende persoon zegt weer iets anders. hahhahahaha........
Ik denk dat wij maar gewoon datgene moeten    doen waarbij wij ons goed voelen.
Marco: (mijn man) zei al: Tes maak je niet zo druk, je doet toch geen rare dingen!
Ach jah, ik denk dat je als zwangere vrouw altijd wel druk maakt om van alles (gnagna , vermoeiend he!)

Voor de rest kan ik je vertellen dat ik ellendig zwanger ben, zo misselijk en pijn in hele buik! maar jah, dat moet je er voor over hebben he.

Heb jij (of alle andere dames die dit lezen) nog last van kwaaltjes???

Groetjes van Tessa

hoi tesse...

boekjes had ik ook nog niet gekocht..ihihihih
maar goed..je heb een beroerde zwangerschap..?
das heel vervelend maar ik wou dat ik me kwaaltjes nog had...
tot aan me 12de week ben ik moe,misselijk,buikpijn,chagerijnig enz geweest.\
en toen was het ineens weg..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik voelde mij dan ook in een klap helemaal niet zwanger meer,
omdat ik geen kwaaltjes meer had..

maar heb me er nu wel bij neer gelegd want heb u al een bolle buik,
waardoor ik mezelf weer gerust kan stellen dat ik toch wel dadwerkelijk zwanger bent..

succes meid met je zwangerschap..meestal duurt het tot 16 weken de kwaaltjes..

kusssssssssssssssssssss tanja
15 weken en 1 dag..

Hoi Tess en Tanja
Er staan heel veel verschillende dingen in de boekjes. Ik zoek een beetje de tussenweg.
Nu rook,drink ik al niet en doe geen gekke dingen.
Doe dingen die jij wil en waarvan je weet dat het goed is. Ik let alleen op mijn eten. Eet dus niet de dingen die je niet mag.

maar even wat anders. Tess waar woon je? Ik ken namelijk ook een tess/tessa en marco. niet dat jullie dezelfde zijn maar dat lijkt me wel geweldig!

Ik ben nu 15 weken en 4 dagen zwanger en nog steeds misselijk en heel moe. Ik kan de hele dag overgeven. Niet leuk meer. Ik had gehoopt dat ht al over zou zijn maar helaas ik moet nog even geduld hebben.
groetjes lenneke

met roken ben ik gestopt toen ik wist dat ik zwanger was
\en drinken heb ik nog nooit gedaan,zelfs niet geproefd..
eten let ik ook wel op.dat vind ik belangrijk..!!

kussssssssssssssssss

Hoi Sasha en Tanja

Eerst even Tegen Tanja zeggen dat ik het heel knap vind dat je bent gestopt met roken voor je kindje! Ik ken mensen die het niet kunnen/konden!. is denk ik altijd moeilijk.
Ikzelf was altijd wel in voor een wijntje........af en toe snak ik best naar een borrel, maar jah, mag niet he! hahha.

Hoi Sasha. Ik woon in Zaanstad, dat ligt boven Amsterdam. Ikzelf ken (voor zover ik weet) geen Sasha, alleen nu jou van het Forum!

Vraagje: wanneer kregen jullie echt het moeder gevoel....... oftewel het zwangerschapsgeluk gevoel?
Ik wacht er dagelijks op.....hoop dat het komt als ik: minder ellendig ben, of een dikke buik krijg vanwege het kindje (nu heb ik een dikke buik vanwege maag en darmen) of als je het kindje voelt bewegen..........

Ach ja........ zoals mijn man wel tig keer per dag tegen mij zegt: HET KOMT ALLEMAAL WEL GOED!!!!

Fijne avond dames!

Tessa

Terug
Bovenaan