Wie weet hoe je een kaars kunt versieren??

Hallo allemaal. Onze oudste doet 25 mei de communie, en nou hebben we vandaag weer een vergadering gehad. Toen was er 'n moeder die vond het leuk om samen met de kinderen een leuke kaars te versieren, die ze dan ook mee naar huis mogen nemen. Wij vonden dat een heel leuk idee, maar weet hier misschien iemand hoe dat moet? en waar je die spulletjes kun kopen? Heb even via google gezocht en vond alleen met servetten. Welke crea-mama kan ons werkgroepje op weg helpen? Alvast bedankt Wendy

er een tekningetje in snijden. wel effe oefenen en zorgen dat er genoeg ruimte tussen de lijnen zit en de stukken groot genoeg zijn anders valt het er af. dan kijn je het verven zodat de verf in de lijnen gaat zitten dan met een sponsje de verf er af wassen op de kaars  zodat het in de lijnen blijft zitten. evt. met letter stickers beplakken met de naam datum  of zo.   deed een vriendin van mij met de geboorte kaartjes ze maakte er een  kaars van.
groetjes petra

Dun ijzerdraad met kraaltjes. Onderin erin prikken dan kleine kraaltjes erop (eventueel met een knoopje in het draad af en toe) en dan eromheen wikkelen. Is denk ik het mooist met brede kaarsen.
Succes!
Liefs Nelleke

Ik zou ook gaan voor kraaltjes.

Je kunt bv dit draad  nemen. Rijg er allerlei kraaltjes aan en af en toe een knijpkraaltje
Zo vorm je groepjes kraaltjes

En anders wat steviger draad, bv ijzerdraad, dat kun je ook helemaal buigen in de vorm die je wil. Dat staaldraad kun je een maal vormen, komt er een knik in dan krijg je hem er niet meer uit.
Als je ijzerdraad neemt en ook knijpkraaltjes, let dan wel op de grootte van de knijpkraal, anders gaat hij niet om je draad.

Anders oude kaarsen verzamelen, smelten tot kaarsvet en als het zacht en warm is op de kaars doen in allerlei vormen.

Leuk idee hoor, krijg er ook zin in haha

wat een leuk idee met die kralen!!! Had ik helemaal niet aan gedacht. Ze hadden het er gisteravond over om met wasko te doen, maar ik weet niet wat voor wasko hun hebben, maar bij mij lukte dat niet. Ook het uitkrassen is een leuk idee, maar ik denk wel dat wij als ouders dat dan moeten doen, of kan 'n kind van 8 dat al? We mogen dat in het knutseluur van de klas doen, met ons groepje van 5 moeders,hihi, dat word gezellig. groetjes Wendy

Terug
Bovenaan