Wie weet hoe lang het hcg-hormoon te meten blijft na een miskraam?

Hallo allemaal,

Is er iemand die weet hoe lang je het hcg-hormoon nog kunt meten in je urine? Ik heb op 7 februari een miskraam gehad (opgewekt met cytotectabletten). Op 14 februari ben ik bij de gynaecoloog geweest voor een controle-echo en die gaf aan dat het er weer goed uitzag van binnen.
Omdat mijn man en ik er meteen weer voor willen gaan dacht ik net laat ik er eens een test tegenaan gooien om te zien of het hormoon al verdwenen en nu test ik 19 dagen na mijn miskraam positief. Opnieuw zwanger zijn lijkt me praktisch onmogelijk, want dan zou mijn cyclus wel heel snel hersteld zijn en bovendien erg kort (bij mijn vorige miskraam werd ik precies na 5 weken weer ongesteld daarna regelmatig iedere 27 dagen). Dat het hormoon bijna 3 weken na dato nog te meten is vind ik toch ook wel vreemd, maar dat zou kunnen, is er iemand die hier meer van weet?  
Ik begin nu ook te twijfelen of toch wel alles eruit is (ondanks groen licht van de gyn).

Groet,
Karin

Hoi Karin,

Jouw vraag is volgens mij al vaker gesteld op dit forum. En wat blijkt: zelfs de doktoren geven verschillende meningen hierover.

Mijn gynaecoloog heeft destijds tegen mij gezegd dat het hormoon na een dag of 4 verdwenen moet zijn.

Ik zou zeggen: als je twijfelt ga dan gewoon terug naar de gynaecoloog. Want destijds is mij verteld door de mevrouw die bij mij een echo heeft gemaakt dat als een test positief uitwijst, er altijd IETS   aan de gang is daarbinnen. Dat kan dus zijn dat er inderdaad nog wat van je miskraam is achtergebleven of dat er misschien toch weer iets nieuws aan de gang is.....

Mijn motto is altijd: bij twijfel gewoon aan de bel trekken!

Succes!

Groetjes,
Maike

Hoi,

Volgens mijn gyn. (en ook volgens meerdere sites op internet) kan het hcg-hormoon wel tot 6 weken in je lichaam zitten. Dit is bij iedereen verschillend. Bij mij was het na 3,5 week weg.

Veel succes,
groetjes Jos78

hoi hoi

bij mij heeft het 4 weken gedeurd voor het uit me lichaam was na een mk
dus het is bij iedereen verschillend
14 jan een mk gehad en heb daarna veel bloedtesten gehad en na 4 weken was het eindelijk normaal

groetjes

Hoi Karin,

ik weet dat ze bij abortusklinieken een test doen na een maand omdat dan het hcg verdwenen moet zijn en je bedacht moet zijn dat de miskraam / curetage niet volledig is geweest. Maar meestal heb je dan ook nog bloedverlies en/ of zwschapsverschijnselen. Veel sterkte de komende tijd
liefs Roos

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels is het hcg-hormoon uit mijn lichaam (na 23 dagen) dus ik ben er nu weer een stuk geruster op dat alles weer goed is nu op naar de eerste menstruatie (of zwangerschap?). De vorige keer was dat na precies 5 weken en nu is het nog even afwachten.
Lichamelijk heb ik er ook al enige tijd geen klachten meer van alleen mentaal heb ik nog wel eens een dipje, maar ach het is ook nog niet zo lang geleden. Al is het voor mijn gevoel al wel maanden geleden, raar toch hoe dat in je hoofd toch werkt.
Iedereen heel veel succes met het verwerken van alles en zet hem op tijdens de komende klusperiode(s)!

Groet,
Karin

Hallo allemaal.

Ik heb 1 week geleden bij een spoed echo te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte :-( ik zou rond de 10 weken zwanger moeten zijn maar volgens de gynaecoloog was het een late innesteling en is het rond de 6 weekjes overleden en zou ik pas 7 weken zwanger zijn. Heel verdrietig zijn we er nog steeds om.

Afgelopen zaterdag ochtend heb ik besloten om het medicijn in te nemen zodat de miskraam op gang zou komen, en om 00:30 kwam het vruchtzakje er uit.  Ik moet vandaag weer naar de gynaecoloog voor een inwendige echo om te kijken of alles er uit is gekomen. Vanochtend wilden een zwangerschaps test doen om voor mijn eigen gevoel toch nog eens de bevestiging te krijgen dat het dan ook echt een negatieve test zou zijn en het echt niet meer in me zit...

De test gaf 2 hele dikke strepen zwanger aan... hoelang duurt dit nog? Want ik wil echt meteen weer proberen zwanger te raken...

Groetjes samantha

Terug
Bovenaan