wie weet hoe........

......je een verbrande lucht uit je magnetron kunt krijgen? Vorige week hebben we bij xenos zo'n verpakking gekocht om popcorn in de magnetron te maken, dat is dus helemaal mislukt,helaas. Weet er iemand hoe ik die lucht uit de magnetron kan krijgen? Heb al citroensap geprobeerd, en ook al water laten koken en erin laten staan voor de stoom, maar niks helpt. Als ik dat ding nu gebruik stinkt het hele huis, en als je melk warmt, smaakt de melk er zelfs naar. Sta op hiet punt hem de deur uit te gooien. Is er iemand die nog 'n laatste redmiddel heeft? groetjes Wendy

Hiya Wendy!

Hahahahaha sorry, ik lach je niet uit hoor, maar ik zie het helemaal voor me. De eerste keer dat ik magnetron popcorn maakte sloegen de vlammen uit die papieren zak. Ik wist helemaal niet dat dat kon (verbranden dus hihihi) Maar goed, het enig dat echt helpt is je magnetron open laten staan zodat er een beetje luchtcirculatie kan ontstaan. Ik vind zelfs dat als alles goed gaat met de popcorn de lucht achteraf nogal sterk is.
succes.

Ajuus, ilja

WHAHHAHAH!

Ik kan de mooiste gerechten maken met mijn gasfornuis en de oven, maar zodra er iets uit de piep moet komen gaat hier ook geheid het brandalarm af, hahahah! We wonen hier nog geen jaar en is me al 3 x overkomen hier...

Wat mij nog wel eens hielp is hem even op  half vermogen opnieuw laten draaien met een bakje water en daarin één hele citroen in plakjes gesneden... Stoomt goed schoon, lucht wordt eruit geblazen en je kunt daarna ook nog eens héél makkelijk de resten eraf poetsen... Anders zou ik het ook niet weten, bij mij valt het dan allemaal nog wel mee geloof ik... Voor het heel hard kan gaan roken en stinken ben ik er vaak al bij, en anders gaat het rookalarm héél snel af gelukkig!
Succes ermee!

Kus, Marieke

Oh jak ik weet hoe het ruikt.
Ook als het gelukt was, stinkt het na weken nog. Op mn werk hebben we hetzelfde probleem.

Mijn collega ging hem met muscle proberen
Weet niet of het gelukt is, maar misschien een idee

Azijn verdrijft  rooklucht. "Vroeger" zette m'n moeder altijd 1 of 2 schaaltjes azijn in de kamer na een rokerige verjaardag omdat dat de rooklucht zou verdrijven. Het klopte wel, de volgende ochtend rook (lees: stonk) de kamer dan naar azijn ! hahaha! Maar die lucht is ook snel weer weg trouwens als je een raampje openzet.

Maar het is het proberen waard lijkt me: zet een schaaltje azijn in de magnetron (zonder aan te doen) en laat 'm een nachtje staan. Baadt het niet, dan schaadt het niet!

En de volgende keer maar popcorn in een pannetje maken?!

Groetjes,
Ellen mv Julian

hey meis,

de tip van de azijn dat klopt.....hier heb ik ook weleens een aangebrand luchtje in de magnetron gehad....en idd na een nachtje met azijn erin was het de volgende dag al een stuk minder....

suc6

liefs denise

Haha, ja bekend verhaal (wat is dat toch met die popcorn?)
Hier heb ik het gewoon langzaam laten weggaan. Duurt even, maar uiteindelijk komt het goed (niet magnetron weggooien hoor! zonde!)
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan