Wie weet iets over temperaturen???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje: heeft iemand van jullie ervaring met temperaturen? Ik  meet braaf elke ochtend hoe hoog mijn temperatuur is (vanaf 1 juli, dus nog niet zo lang.... maar het wil maar niet lukken, dus dan moet je wat.....).

Ik heb temperaturen van 36,7 of 36,8, dan weer van 36,4 en de dag daarna weer van 36,7.
Misschien heb ik het op die dag van 36,4 ook wel niet goed gemeten, maar er lijkt mij geen touw aan vast te knopen. Ik weet dat als je een eisprong hebt, dat je temp rond de 37 zit.
Ik ben nu 9 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest, heb al een test gedaan en die was negatief. Ik weet ook dat als je zwanger bent, dat je temp dan ook hoger is, dus dat kan het ook niet zijn.... Ik baal er zo van dat ik nou niet gewoon ongesteld word, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben!!!!!!!!!!!! bahbahbahbahbahbahbahbahbahbah

Groet Tjitske
25 jaar ronde ... tja... 9 geloof ik alweer (je raakt de tel kwijt als je niet regelmatig ongesteld wordt he haha)

Ha Tjitske!!

Hier ben ik weer. Ook dat hebben we precies 22 dagen volgehouden. Iedere morgen trouw dat ding in mijn kont voor het op staan en op een vast tijdstip. Nou wij zijn er geen steek wijzer van geworden. Ook erg frustrerend moet ik zeggen. We zijn er dus ook maar mee gestopt helaas kan ik dus niet meer zeggen dan dat wij er niets mee op geschoten zijn. Uh wel wat meer stress en spanningen van zal het nu.....??????En ja ook veel meer er mee bezig!!!!
Zelfs mijn huisarts heeft er naar gekeken en die kon er ook geen touw aan vast knopen!!!
Nou meid nogmaals veel succes en tot gauw

Moppie

Nou, het geeft me in ieder geval wel een beetje de rust dat ik (waarschijnlijk) niet zwanger ben, dus daar hoef ik me niet al te veel op te verheugen......
Maar in ieder geval bedankt voor jou ervaring. We zullen zien hoe het gaat.....

Groetjes Tjitske

Dag dames,
Ik zag jullie vragen en reacties over temperaturen en als ik het zo lees hoort het inderdaad zeer ingewikkeld aan. Volgens mij zijn er toch veel meer omstandigheden die voor een hogere temperatuur kunnen zorgen, bijv. de warme zomerse nachten van de afgelopen weken. Maar ja, het is goed om reacties van anderen te lezen, zodat je zelf een meer overwogen beslissing kunt nemen.

Suc6 allemaal.

Groetjes, Miranda

Hallo dames,

Ik ben ook al enige tijd aan het temperaturen.
Ik kan het wel helemaal gaan uitleggen maar op www.babybrabbel.org staat helemaal omschreven hoe het allemaal werkt.
Deze manier is vooral bedoelt voor vrouwen die niet helemaal precies weten wanneer ze een eisprong hebben. Om een paar maanden achter elkaar je temperatuur iedere ochtend op te meten wordt uiteindelijk duidelijk wanneer de eisprong is. Je moet dus wel een regelmatige cyclus hebben. Het is dus geen manier om je eisprong te zien aankomen. Want zodra de temperatuur omhoog gaat (minstens 0,3 graden en dit moet ook minstens 3 dagen aanhouden) dan heb je de eisprong al gehad en ben je dus eigenlijk al te laat met vrijen want dat moet voor die tijd al gebeuren. Sommige vrouwen hebben het geluk dat ze hun eisprong voelen, op dat moment krijgen ze steken in hun buik. Dat is het beste moment om te gaan vrijen. Maar je zult altijd net zien dat jij en/of je partner dan aan het werk is. Er gan verschillende theorien over hoelang je eitje intact blijft, dat verschilt van 12 uur maar ik heb ook al eens 6 uur gelezen. Mijn huisarts denkt zelfs dat het nog korter is  dan 6 uur. Dus je moet al zorgen dat er sperma in je baarmoeder zit voordat je eitje springt.
Zo, waarschijnlijk heb ik nu het een en ander verteld wat jullie allang weten maar goed!
Zelf weet ik eigenlijk heel goed wanneer mijn eisprong is, ik heb een heel regelmatige cyclus en ik voel inderdaad ook steken in mijn buik. Maar zitten momenteel al ronde 8, het wil dus nog niet zo lukken. En het schijnt, dat als je uiteindelijk wel bij de gynecoloog terecht komt dat hij/zij wil dat je dat gaat bijhouden om te zien of er daadwerkelijk wel een eisprong is en wanneer... Dus om te voorkomen dat ik dat tegen die tijd alsnog moet gaan doen, ben ik daar maar vast mee begonnen. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het af en toe heel verwarrend is. Ik had afgelopen maand, 5 dagen voor mijn eisprong een flinke uitschieter, mijn temp. was vrij hoog. En de dag erna ook.  Maar daarna zakte hij weer om vervolgens op de dag dat ik wel mijn eisprong had (de dag dat ik hem ook had uitgerekend) weer omhoog te gaan. Ik ben dan ook bang dat ik deze  maand weer niet  zwanger ben,  door die verwarring hebben mijn vriend en ik na die tem. verhoging geen sex meer gehad. Gelukkig nog wel op de dag van mijn eisprong maar dan is de vraag, waren we er op tijd bij....
We zitten nu dus weer in de afwachtfase.
Meiden, heel veel succes, en ga  echt even naar babybrabbel.org daar  kun je ook hele mooie en handige lijsten op uitdraaien om je temp. op bij  te houden.

Groetjes Nicole  

Dames,

probeer het eens op deze site.
http://www.fertilityfriend.com

Er worden mooie grafieken van gemaakt, je eisprong wordt gedetecteerd, en er worden gemiddelden bijgehouden. Je kan ook gegevens over je cervix etc. bijhouden. Echt heel interessant.

Temperaturen moet je proberen zoveel mogelijk op dezelfde tijd te doen. Schommelingen zijn niet erg, als je maar een gemiddelde stijging kan ontdekking in de tweede helft van je cyclus tov de eerste helft.

Mijn bevindingen:

enorme tempstijging (door zomer of klimaatverandering (vakantie) zorgt bij mij voor een daling van mijn temp.
Te vroeg wakker worden, en een uurtje flink draaien levert ook een tempstijging op (dan maar liever uurtje eerder testen)

Nou meiden succes.
Miep

hoi...tjitske

ik ken het probleem.. ik ben deze maand ook begonnen met temeraturen en zit met het zelfde..ik begon met 37.4 toen werd het 37.0 en 36.8 zefs naar 36.7. zit met dezelfde vraag als jou. ben nu 8 dgn bezig en vraag me ook af of ik het goed doe. meet trouw iedere morgen als ik uit bed kom op. ik zit nu eraan te denken om ook een ovulatie test erbij te gaan doen. je wordt er bijna wanhopig van. nou meis kop op en succes..

gr gladys

Hoi Gladys,
Ben je wel op de eerste dag van je ongesteldheid begonnen? Het zijn namelijk vrij hoge temperaturen. Deze temperaturen lijken meer bij de 2 helft van je cyclus te horen. Het kan nog nog wel zijn (denk ik) dat je temperatuur nog aan het zakken is om vervolgens (na je eisprong) weer omhoog te gaan.
Gewoon door blijven gaan. Dan zie je als het uiteindelijk vanzelf een soort van ritme.
Succes!
Groetjes Nicole

Terug
Bovenaan