Wie weet meer???

Hey meiden,

Sinds het weekend lijkt Bodhi na de borstvoeding niet tevreden...hij drinkt onrustig, trekt aan mijn tepel en is daarna aan het mopperen...
Het lijkt alsof hij niet genoeg krijgt...
Vanmorgen heeft hij om 6.30 zijn eerste voeding gehad ( na 22.00 de avond ervoor) en dan is er niks aan de hand. Hij werd net pas om 11.00 wakker en heeft dan wel honger. Dus aan de borst...maar zo ontevreden aan het drinken. De eerste 5 minuten gaat t goed, maar daarna niet meer...
Mijn borst voelt ook leeg dan....
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het anders gaat? Tips voor meer melk?
Vaker aanleggen is geen optie, we hebben een heerlijk ritme wat heel goed werkt met de andere 2 kids.
Ik heb Bodhi maar wat flesvoeding net gegeven en nu slaapt hij weer heerlijk...maar ik zou zo graag nog volledig willen geven...
Mijn oudste heb ik 12 maanden en mijn middelste 10 maanden bv gegeven en dit heb ik met beide niet meegemaakt.

Wie wel? Wie heeft er tips?

Liefs Brigitte

Hey meid wat vervelend zeg!

Heb niet echt ervaring hiermee, maar dit is wat ik dan bedenk.

Misschien kan je eens gaan kolven. Je kan dan zien hoeveel Bodhi drinkt.
En misschien de volgende voeding flesvoeding geven dan kan je kijken of het daar beter mee gaat. En hij dan rustiger is.
Voed je 1 of 2 borsten per keer?
Misschien als je extra veel gaat drinken en eten dat je borstvoeding weer neer wordt?
Je zou zelf een paar keer kunnen kolven om je productie weer een beetje op te schroeven (als dit in je ritme past).

Mijn borsten zijn ook minder vol. Heb zelf het idee dat het komt omdat het vraag aanbod goed op elkaar afgestemd is.
Ik kolf sinds een dikke week elke dag om een voorraadje aan te leggen in de vriezer. (handig voor ALS Finn weer uit een fles gaat drinken en ik kan merken dat mijn borsten weer voller worden omdat de vraag nu ook meer wordt.

Med ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je nog lang kan genieten van het bv geven.
Succes.

Liefs Daan

Hey Brigitte,

zoals je weet geen tips.. Ik kan me wel een klein beetje voorstellen hoe je je voelt. Allleen ken ik de ervaring niet hoe het voelt als het een hele tijd goed is gegaan. Bij mij ging het al meteen niet goed.
Ik hoop dat je snel een oplossing krijgt en dat Bodhi ook gewoon lekker lang volledig aan de borst kan blijven drinken.
Pas je wel op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat als het niet lukt? Je doet het al zo lang super goed en het is jammer als je moet gaan bijvoeden, maar daar kan je niks aan doen, je hebt in ieder geval je best gedaan.

Succes ermee!!

Liefs Kim

Hoi Brigitte,

Geen tips van mijn kant. Ik zit al sinds Laura 6 weken is aan de flesvoeding. Wellicht een regeldag of sprongetje? Ik wil je in elk geval even succes wensen en hoop dat Bodhi gauw weer goed drinkt! Pittig hoor met nog twee andere kids!

Liefs J

Doet hij hier soms ook, ontvreden en opeens huilen na de voeding. op cb zeiden ze dat de slokdarm dan even geiiriteerd is, recht op houden na de voeding.
En bij Midas komen de darmen op gang als hij zuigt, dus ook tijdens voeding. Dan trekt hij soms aan de tepel en moet er een scheet uit.

Hoi brigitte,

wat vervelend zulk onrustig drinkgedrag, daar wordt je erg onzeker van. vorige week ben ik nog op bvcursus gewerkt en dit ging met name over werken en bv, maar daar vertelden ze wel dat oudere kindjes soms binnen 2-3 min de borst leeg kunnen hebben?! Ik weet niet of je 1 borst of beide borsten per voeding geeft?
Pier heeft de afgelopen dagen ook dat onrustige drinkgedrag en dan voelt mijn borst ook leeg aan dus ben ik nu overgestapt op twee borsten aan te bieden per voeding en hij is nu weer tevreden na de tweede borst. Met kolven komt er bij meer dan voldoende uit tussen de 120cc-200cc per borst maar ja dat zegt niet heel veel. 'snachts en 's ochtends heeft Pier dan ook voldoende aan 1 borst maar de rest van de dag krijgt hij nu twee. Soms heeft hij dan ook nog zuigbehoefte en gelukkig kan hij sinds twee weken zijn duim vinden want de speen vond hij niks meer en om nu de hele dag met mijn pink in zijn mond te lopen is ook wat onhandig. Ik hoop dat je wat kunt met deze tips, je kan evt ook de wijkverpleegkundige bellen of een hulplijn van een bv-organisatie.
Succes je doet het in ieder geval geweldig!!

liefs Froukje

Terug
Bovenaan