wie weet of heeft er ervaring met wonderolie?

Hoi,

ik ben nu momenteel 32 wk zwanger.
een vriendin van mij heeft op het laatst van haar zwangerschap wonderolie genomen,
dit schijnt een bevalling op te wekken,
heeft iemand hier ervaring mee?

gr. jerney

Hoi,

Ik zou het niet doen! Wonderolie wekt van alles op behalve de bevalling. Ken een paar mensen die er echt heel ziek van zijn geworden en de bevalling kwam er niet eerder door.
Het is een soort laxeermiddel en leegt je darmen. Je kindje kan er ook door in het vruchtwater gaan poepen heb ik gehoord...
Ik zou het niet nemen...het komt wanneer het komt...

Groetjes

Hi jerney,
NIET DOEN.
De kleine hoort te beslissen wanneer hij of zij er klaar voor is, niet wij.
Ik ben nu 38 weken en wil ook heel graag dat ie komt, maar als ie er nog niet klaar voor is blijft ie gewoon zitten.
Ik hoop dat veiligheid voor gaat, mijn wens is ook dat ie vandaag of morgen komt, ben namelijk heel nieuwsgierig, weet ook niet wat het wordt en wil hem of haar heel graag zien, vasthouden, knuffelen en voeden, maar de kleine vindt het nog hartstikke leuk in mijn buik. Zijn of haar veiligheid gaat echt wel voor.
Mijn tijd komt nog, misschien dat ik over een paar jaar wel een keer ga denken(als ie lastig is) zat je nog maar in mijn buik.
X

Hoi Jerney,

Het idee achter dit soort middeltjes is dat de darmkrampen (en dus
diarree) die je krijgt "overgenomen" worden door je baarmoeder en
zorgen voor weeen. Zelf ben ik er geen voorstander van. Wel heb ik de
vorige zwangerschap voetreflex geprobeerd (ik was toen inmiddels 41
weken). Of het echt geholpen heeft weten we natuurlijk nooit, maar ik
ben super vlug thuis bevallen, dit na een monster bevalling van de
eerste. Dus nu zwanger van de derde ga ik al eerder na de voetreflex,
het was in ieder geval heel erg ontspannend.

Judith

van al die dingen die je zou moeten eten of drinken om de bevalling op te wekken word je naar mijn weten alleen maar kots misselijk. Het enige wat wel kan helpen is sex aangezien er in sperma een stof zit wat de weeen opwekt of de baarmoedermond soepeler maakt? Weet het fijne er niet van maar dat was het enige wat de vk zijn dat echt kon werken, nou zat ik er persoonlijk niet op te wachten zo met een enorm lijf maar ieder zijn ding haha.

En totdat de baby zelf al iets is begonnen werkt toch niet want de baby moet een stof uitscheiden die de bevalling in werking zet, daar hebben de moeders "helaas" niets over te zeggen. Dus ik zelf ga gewoon weer wachten tot wonder nummer 2 er zelf klaar voor is hoe lastig het op het laatst ook is om niet te kijken of het misschien werkt

Hey allemaal,

ik weet niet precies over welke wonderolie jullie het hebben, maar ik heb de laatste weken van mijn 1e zwangerschap een homeopatisch middel gehad (via de verloskundige) en mijn bevalling ging supermakkelijk en binnen 5 uur!
Ik weet natuurlijk niet op het echt aan dit middel heeft gelegen of als ik nu gewoon ´geluk ´ heb gehad, maar ik ben nu zwanger van de tweede en ga voor de zekerheid over een poosje maar weer beginnen aan de druppels.
Baadt het niet dan schaadt het niet, tis immers homeopatisch op aanraden van de vk!!

succes, Linda

o, vergeten te zeggen, mijn dochter kwam wel twee weken na de uitgerekende datum, dus dit ging alleen op voor de bevalling zelf, niet voor wanneer het zou gebeuren!

Volgens mijn zwangerschapsboek heeft 't niets met sperma te maken, hoor! Maar een orgasme zou de bevalling kunnen opwekken (maar alleen als je baby daar klaar voor is, hoor!). Ook zou bij  het stimuleren van je tepels oxytocine vrijkomen, dat is inderdaad het stofje dat je baby aanmaakt waardoor de baarmoedermond soepeler wordt.

Dus als je over de 38 weken bent, en je bent 't zat.... Als je geen zin hebt om "het echte werk" te doen, kun je dus altijd nog je partner aan 't werk zetten ;-).

Sterkte!
~Hilde

Terug
Bovenaan