Wie weet waar ik info kan vinden over het volgende? (werk geralateerd)

A

Anoniem

Guest
Hallo Moeders,

Ik ben op zoek naar info maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken, en eigenlijk wil ik ook even mijn ei kwijt.......

Tijdens mijn zwangerschap ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever, maar helaas hebben ze te veel personeel aangenomen (nieuwe verstiging), ik en een aantal andere nieuwe werknemers weer vertrekken.
Ik heb een aantal weken een uitkering gehad van UWV en daarna is mijn zwangerschaps verlof ingegaan.

Ik mag weer lekker aan het werk, maar ik heb nog geen werk kunnen vinden. heb geen recht op een uitkering of bijstand?1?!?!
Ik heb bij het CWI gevraagt of er misschien een ander soort uitkering is waar ik recht op heb. Maar   helaas zeggen ze.....

Dit vind ik echter wel vreemd dat mijn partner nu dus voor alle financien verantwoordelijk is.......... is dit in Nederland zo slecht geregeld!!!!!
We hebben altijd hard gewerkt voor onze centen , terwijl het naar sommige mensen met bakken toe wordt gegooid lijkt wel.

Is er iemand op de hoogte van een of andere vangnet uitkering en of instantie waar ik info hierover kan vinden?

alvast bedankt!

misschien dat je met onderstaande link wat meer te weten komt....
http://www.socialezekerheid.nl/

groetjes en succes!
xx Roos xx

Hoi,

Vervelend zeg, dat je je daar druk om moet maken als je net bevallen bent.
Als je ontslagen bent, heb je zeker recht op een uitkering, je moet wel kunnen aantonen dat je ontslagen bent, als werkzoekende geregistreerd staan, en daarbij moet je ook heel veel solliciteren.
Ook als je even niet wilt werken, je vriend/man alleen werkt, krijg je nog ruim 100 euro in de maand. Elke thuiszittende moeder heeft dus recht op een bepaald geldbedrag per maand. 'k Zou er toch maar achteraan gaan !

Succes !

als je ontslagen bent, krijg je een bepaalde tijd een uitekering, gerelateerd aan het werk dat je gedaan hebt. daarbij kijken ze ook hoe lang je gewerkt hebt. dat kan betekenen dat je slechts een paar weken een uitkering krijgt, als je heel erg lang gewerkt hebt (jaren) kan het zijn dat je een uitkering krijgt voor enkele jaren. het kan dus zijn, dat na je kraamtijd je 'uitkeringsperiode'erop zit, en dat je dan in de bijstand zou moeten. bij de bijstand kijken ze altijd naar de gezinssituatie, hoeveel geld er gezamenlijk binnenkomt, hoeveel spaargeld je hebt en welke bezittingen er aanwezig zijn. Als je vriend/man een goed salaris heeft betekent dit dus, dat jij naar een bijstandsuitekring kan fluiten.
iemand van de sociale dienst kan kijken naar jouw situatie. Mensen van het CWI weten het vaak ook, als zij zeggen dat je nergens voor in aanmerking komt, dan klopt dat vaak ook. maar ik zou het navragen bij iemand van de sociale dienst

o ja, en die regeling waar elme het over heeft staat los van de uitekringsinstanties, dat is iets dat je moet regelen bij de belastingdienst, iedere moeder die thuis bij de kinderen blijft heeft jaarlijks recht op een bepaald bedrag. maar let op, als je weer aan het werk gaat, vervalt dat, dus dat moet je altijd wel goed in de gaten houden en weer doorgeveen aan de belastingdienst.

Ja inderdaad, ik heb geen recht op een bijstandsuitkering en heb geen recht meer op ww uitkering omdat ik de weken opheb gemaakt al het waren. Je krijgt altijd maar een halfjaar geloof ik....

alvast bedankt voor de info!

ga even kijken bij socialedienst,  
hoop snel werk te vinden...........

dan gelukkig weer een zorg minder

hoi,
misschien kan het CWI je ook helpen.

groetjes,
Stanneke

HOi Denise,

Je hebt recht op WW uitkering. Via internet op werk.nl aanvragen. Ik heb het zelf ook.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan