Wie weet wat dit is?

hallo Allemaal

Ik zit met het volgende..
29 december ben ik bevallen van een gezonde dochter en alles gaat prima.
Alleen ging de bv in eerste instantie niet zo lekker, ons meisje pakte de borst niet goed, en omdat ze teveel afviel kregen we het advies van de vk om bij te voeden met kv.
Dat gaat verder hartstikke goed, inmiddels lukt het bv geven met tepelhoedjes wel, dus krijgt ze een combinatie, omdat ze nog niet op haar geboortegewicht zit.
Nu valt ons de laatste dagen op dat ze ontzettend veel spuugt..
Ze ktijgt als ze kv krijgt 90 cc water en 3 schepjes, en dat drinkt ze wel op, maar tijdens het fles geven begint ze al te spugen.
we hebben de difrax fles van 170 ml, zo`n kleine, zou het daardoor komen?
Ook bv komt er meteen weer uit, en maak me ondertussen wel zorgen.
Ze hebben ons nu de dodie fles geadviseerd, wie heeft er ervaring mee?
En wie weet hoe het kan komen dat ze zoveel spuugt?

Groetjes

Hallo,

Onze zoon deed dit ook dat kwam omdat zijn voeding te dun was. Ik heb maar drie weken bv gegeven daarna flesvoeding.
Ik doe nu door zijn flesvoeding Nutriton Johannesbroodpitmeel dat maak de melk wat dikker zodat hij rustiger drinkt.
Gelijk na het drinken recht op tegen je schouder aan laten liggen helpt ook vaak en niet weg leggen zonder te hebben geboerd.

Succes

Hoi! Onze dochter spuugde ook heel veel. We hebben nu diverse dingen gedaan, dat heeft geholpen, het gaat nu veel beter.

- matrasje omhoog (ong. 30 graden);
- tussendoor en na het drinken (ik geef bv) laten boeren;
- zeker een kwartier na het drinken rechtop houden (maar dat zal bij jullie dan wat minder gaan);
- ook het johannesbroodpitmeel.

Dat laatste gaven wij dus ook, wij bij borstvoeding. Ik moet zeggen dat we dat laatste maar weinig gebruikt hebben, de rest scheelde al heel veel.

Succes!

Hoi,

vervelend hé als ze spugen, en vooral als het veel is.
Wij zijn ook een xtje met Dylano naar de HA gegaan omdat hij iedere x spuugde... En niet zo'n beetje, maar echt heel veel.
Hij advisiseerde dus ook Nutriton ( JBPM ) erin te doen.
En het werkt bij Dylano echt goed!!
Hij is nu bijna 9mnd en krijgt het nog steeds in zijn flessen.
Je kunt het gwn zonder recept krijgen bij de drogist op apotheek.

Succes ermee!!

Groetjes Debby.

Ik wil je niet ongerust maken, maar mischien zit er al een ziekte dwars. Volgens mijn ouders heb ik de eerste 3 maanden gespuugd en gehuild. Mijn moeder had 1 vierkante metere zeil rond haar heen als ze mij ging voeden. Na 3 maanden werd het duidelijk dat ik de rode hond had, lag s ochtends met uitslag lachend in mijn bedje en het spugen was over. Ga in ieder geval naar de huisarst voor een verder onderzoek beter 10 x teveel naar de huisarts dan 1 x te weinig

Veel sterkte  

Ja, zoiets kan natuurlijk ook. Sabine heeft wat problemen met haar maagklepje. De osteopaat had het direct in de gaten en nu gaat het al veel beter.
Haar lichaam is nog niet sterk genoeg om de resultaten van de behandeling vast te houden, dus we gaan nu om de drie weken.

Maar het wordt vergoed door de zorgverzekering en ze heeft waarschijnlijk maar een paar behandelingen nodig. Het gaat nu steeds beter!

Die andere tips hadden bij ons ook al voor een deel geholpen en dit helpt natuurlijk helemaal. Overigens komt er nog wel steeds een mondje vol uit, maar dat is natuurlijk geen probleem, zeker bij BV.

Groet,
Joyce

Hier had de kleine dit ook. Na iedere voeding spugen, eerst na de borstvoeding en daarna ook bij de fles. Echt met boogjes spugen. Op het cb zeiden ze dat als het gewoon uit de mond liep het viel onder terug geven, spugen met boogjes was niet goed. Omdat de kleine het bleef doen zei ze dat ik eens Johannesbroodpitmeel moest proberen, en het lijkt wel een wondermiddel. Haha. Meteen was het spugen weg. Nu hij 6 maanden is heeft hij nog steeds jbpm nodig in de voeding, maar spugen na de fles dat is verleden tijd!

Terug
Bovenaan