Wie weet wat dit kan zijn??

Hallo meiden,

Ik heb sinds gistermiddag enorme buikpijn, het lijkt wel alsof er een strakke band om mijn buik gespannen staat die zich aanspant als ik beweeg(loop of sta) een heel onprettig en pijnlijk gevoel. Ik heb de vk gebeld maar die gooide het op de groei van de baarmoeder en ik moest het maar rustiger aan gaan doen....(makkelijk met een zieke dochter van ruim 2 die me de hele nacht heeft wakker gehouden)

Wie weet wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?? ALs het morgen nog zo is bel ik nog maar een keer met de vk maar ik hoop dat jullie me al kunnen helpen.

Thanks!! Odette(18+ 5)
 
Hoi,

Ik heb daar ook onwijs veel last van gehad, dat is bandenpijn... je buik groeit maar dan voel je door die spanningen in je buik, tja aan bandenpijn is niet zoveel te doen opzich, het er maar voor nemen, ik heb er onwijs veel last van gehad, een warme douche of bad heeft bij mij wel ff geholpen om er dan een paar uur meej door te komen maar volgens mij heb jij last van bandenpijn!

Groetjes en suc6 !
 
Hehoi Odette,

Lastig hoor, ik kan erover meepraten. Ik denk namelijk ook dat het met de groei van je baarmoeder te maken heeft en dat deze verkrampt. Maar de banden kunnen zeker ook wel opspelen en je een onaangenaam gevoel en zelfs pijn geven.
Wat mij wel een beetje helpt is een stevige buikband. Deze geeft steun aan de buik en ontlast daarmee je banden en spieren.

Helpt het niet, dan kan het ook gewoon  leuk uitzien, zo'n band.

Sterkte ermee en greetz,
Leontine
 
Lieve Meiden,

Bedankt voor jullie reakties maar ik ben toch bang dat het iets anders is, het kan toch niet zo lang pijnlijk zijn(dag en nacht??) Als ik zit of lig(op mijn rug) is de pijn wel te dragen maar als ik loop of opsta dan heb ik me zo'n pijn. Als ik me buk om iets van de grond te pakken voel ik niets maar kom ik dan overeind dan kan ik van de pijn wel huilen, dat is toch iets anders dan banden of groei pijn??? Ik ga morgen maar even de vk bellen want ik trek het niet echt meer, slaap al 3 nachten niet want mijn dochter is goed ziek en huilt om de 10 minuten tot kotsen aan toe....Ik ga morgen wel even een bukband proberen maar waarschijnlijk bel ik ook wel even de vk.

Groetjes Odette
 
Hoi,

Zijn toch waarschijnelijk je banden hoor, ik heb er ook weken, last van gehad en dag en nacht, echt een rot gevoel maar je moet er ff door heen prikken, natuurlijk makkerlijk gezegd als gedaan, dat is het enige advies wat ze gaven, en zo een band wil ook wel helpen, heb ik ook een tijdje gehad, laat je het ff weten als je iets weet?

Suc6 en sterkte beterschap!
 
hoi

ik heb er op dit moment ook erge last van   ben 16 weken zwanger en me buik en rug doen erg pijn ben daarbij nog steeds misselijk en   zelfs met liggen in bed en me benen optrek doet het pijn   .
de kleine beweegt ook al veel denk dat ook wel mee werkt aan de pijn want alles rekt op en vandaag me babybelt maar weer om want me rug kilt me

dus ik denk ook dat jij daar last van hebt want ik heb ook die erg pijn bij lopen en meer dus ik zou zeker als ik jou was zon band dragen

succes   meis

liefs petra
 
Hoi Odette,

Ik herken wat je verteld, ik heb precies hetzelfde (denk ik).
Het heeft denk ik toch te maken met de groei van je baarmoeder, misschien zijn het je banden of misschien ook wel gewoon je huid die gespannen is. Ik heb er vooral last van als ik moe ben. Van de week hadden we een uitje met het werk met een puzzeltocht vooraf, we moesten behoorlijk lang lopen, daarna lang stil gezeten op een stoel, laat gegeten en voila, ik had drie dagen last van een trekkerig gevoel in mijn buik, zo'n beetje bij mijn navel en het trok naar mijn bovenbenen toe. Vooral tijdens bewegen, wat jij ook aangeeft, als je zit of ligt heb je er niet zo'n last van. Het voelde een beetje als kramp of als een 'halve harde buik'. Nu is het weekend en doe ik het lekker rustig aan, ik merk meteen al dat het wegtrekt. Dat is dus mijn tip: neem af en toe even extra rust. En als je nog steeds denkt dat het iets ergs is, bel je gewoon nog een keer de verloskundige of vraag je of ze even naar je wil kijken. Van ongerust zijn raak je ook niet lekker ontspannen!

Groetjes,
Marieke
 
Terug
Bovenaan