Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

Hallo allemaal,

Ik heb eind aug. een miskraam gehad + curettage (31). Er werd verteld eerst te wachten op de menstruatie (wat wel 6 wk kon duren) maar eerlijk gezegd hebben we tijdens het klussen  niks gebruikt.
Voor de miskraam had ik een cyclus van ca 33 dagen, maar nu kan dit wel helemaal ontregeld zijn natuurlijk. Ik weet dus niet precies wanneer mijn ei was en ook niet wanneer mijn nod is.
Nou had ik 3 dagen geleden een heeel klein beetje roze slijm. Daarna niets meer. En ineens gisteren een beetje bruinverlies toen ik naar het toilet ging. Ik dacht: nou laat de rode duivels nu maar komen. Maar vanochtend geen spoor meer van dit alles. Zelfs niet bij het afvegen.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik dacht eerst zou het zo zijn.... dat het innestelingsbloed is?
Maar ja aan de andere kant, dat had de vorige keer ook niet. En toen ik het bruinverlies zag, heb ik al helemaal mijn hoop een beetje laten varen. Misschien is mijn lichaam toch nog iets ontregeld?
Zwangersch.klachten heb ik ook niet, maar dat had ik de vorige keer ook niet.
Aan de ene kant denk ik: zal het dan toch.. maar aan de andere kant heb ik zoiets van laat maar komen de r.d. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent want dit is ook niks.
Hopelijk hebben jullie een paar tips, ervaringen, weetjes etc. etc.

Liefs R

hoi ria,

ik heb vorig jaar december 2005 een miskraam gehad na 12 weken zwangerschap. het vloeien was eerst helderrood, daarna bruinig. het vloeien duurde bij mij 2 weken.
ik heb nog nooit gehoord dat het 6 weken kan duren. bij een curretage, die ik ook heb gehad maken ze de gehele baarmoeder schoon. wanneer het vloeien stopt kun je volgens mij gewoon gelijk weer zwanger worden. al is het maar de vraag of je er behoefte aan heb, ik had dat niet.
dat bruinige wat je verloren bent kan een innestelings bloeding zijn maar het kan ook nog een restant zijn van de miskraam. vandaar ook de kleur, dit heb ik van mijn VK.
ik weet niet of je een test heb gedaan maar mocht je die doen en hij is positief, wil dat niet zo erg veel zeggen. stel je was namelijk zwanger en het ging mis dan heb je de hormonen nog wel in je lichaam, dat duurt altijd ff voordat die weg zijn.
het beste is om naar de huisarts te gaan en je vraag voor te leggen of je zwanger bent.
vraag om een bloedonderzoek en een echo, dan heb je gelijk duidelijkheid.
ik zelf ben toch best snel weer zwanger geworden in mei 2006.
ik zit nu op bijna 22 weken. je kan me ook vinden op het februari 2007 forum. ben uitgerekend op valentijnsdag.

ik hoop dat je wat meer duidelijkheid heb en anders gewoon vragen, ik ben hier dagelijks.

groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Bedankt voor je antwoord. Het is niet zo dat ik heel ongerust ben ofzo hoor. Ik ben gewoon erg nieuwschierig. Van die 6 weken: ik bedoelde niet 6wk vloeien maar dat het soms 6 weken kan duren voor je weer ongesteld zou worden (kan korter, kan langer).
Trouwens ik denk toch dat de r.d. eraan zitten te komen. Zonet weer een heel klein beetje oud bloed. Zette het nu maar door! Maar ja je hebt het niet voor het zeggen.
Afwachten maar weer

Groetjes

Hallo Ria,

Hier even mijn eigen ervaring. Misschien heb je er wat aan. Na mijn eerste miskraam ben ik drie maanden niet ongesteld geweest. Wel had ik meer pijn in mijn borsten dan normaal. Na mijn tweede miskraam had ik ook meer pijn in mijn borsten, maar had ik wel na 3 1/2 week weer een eisprong (voor mij is dat een normale termijn) en na 5 1/2 week dus gewoon weer mijn menstruatie. Die trouwens (net als bij jou) begon met veel gezeur en licht bloedverlies (steeds een beetje, je weet wel, komt het nou wel, of niet? Toch zwanger?), maar verder gelukkig niet zwaarder was dan normaal.

Je lijf is gewoon nog vrij lang ontregeld na een miskraam, dus ik hoop voor je dat het gewoon snel doorzet.

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Nou meiden, ik weet wat het is hoor!   De rode duivels zijn nu echt met zijn allen op bezoek. He he, heeft het toch doorgezet. Eindelijk duidelijkheid.
In ieder geval nog bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Rianne

Terug
Bovenaan