Wie weet welke olie?

Beste zwangere mededames,

Ik heb even een vraagje, ik heb gehoord dat het goed is om rond je vagina te smeren met een bepaalde olie. Op die manier word de huid een beetje soepel en gaat het inscheuren een beetje tegen.
Kent iemand dit verhaal? Weet je of het klopt en hoe die olie heet die je het beste ervoor kan gebruiken?
Alvats bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes Nienke
27 weken zwanger!

Volgens mij is dat perineum olie. Ik heb ook ervan gehoord maar tijdens mijn vorige zwangerschap niet gebruikt. Het werd uiteindelijk toch een keizersnede dus had ik het nog niet gemerkt of het werkt of niet. Ik denk dat ik het ook maar ga proberen. Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

gr.  Anne

De naam is Perineum Massageolie van Weleda en de prijs is 7,45 euro.  ..

(gepikt van het oktober forum)

Had het nl daar gelezen...........

Moet het geloof ik wel tijdig gaan gebruiken......

Heb zelf al wat gevonden via Google:

Weleda Perineum Massageolie
bereidt voor op de bevalling Veel vrouwen zijn bang om tijdens de bevalling in te scheuren of een knip te krijgen. Er zijn echter diverse manieren om je op de bevalling voor te bereiden. Masseer je het perineum (het gebied tussen vagina en anus) regelmatig met Perineum Massageolie, dan wordt dit soepeler en daardoor beter in staat mee te bewegen tijdens de bevalling. De massagebewegingen stimuleren de doorbloeding en bevorderen de soepelheid van het weefsel terwijl fijne amandelolie en tarwekiemolie de elasticiteit verhogen en het weefsel losser maken. Hierdoor verklein je de kans op inscheuren of inknippen. De compositie van etherische oliën van scharlei en rozen zorgt voor een aangename, milde geur. AmandelolieDe basis van de oliën in de zwangerschaps- en kraamtijdserie wordt gevormd door amandelolie. Dit is een zeer fijne plantenolie die met name geschikt is voor de gevoelige huid, zoals van de zwangere en pas bevallen vrouw en het pasgeboren kind. Hieraan zijn verschillende werkzame plantenoliën en -extracten toegevoegd, zoals tarwekiemolie, jojobaolie en Arnica.

Ik denk inderdaad maar dat ik het ga kopen en maar gelijk ga smeren (laten smeren, haha). Wie weet helpt het wel! Kunnen we achteraf aan elkaar vertellen!
Ben benieuwd!

ik heb het de vorige keer ook gebruikt en toen heeft het niet geholpen. Ze hebben me goed ingeknipt. Nu was ik zelf pas laat begonnen met smeren en als je 1e kind bijna 9 pond is...tja dan valt het niet altijd mee. Toch ga ik het deze keer weer smeren.
Baat het niet dan schaad het niet.
Enne.... manlief vind het niet erg hoor om ff lekker te masseren daar.

Je moet dacht ik met week 32 of 34 beginnen. maar dan moet ik ff het etiket weer lezen.
Vond het wel lekker spul, alleen oppassen dat je niet vlekt, want het is ook heel dun.

Succes

Alma

Terug
Bovenaan