Wie wil er in het ziekenhuis bevallen?

Ik beval liever thuis,
maar als je vrijwillig naar het ziekenhuis wilt, is er volgens mij wel een eigen bijdrage. Je verloskundige kan je vast wel vertellen hoeveel dat is.   (best idioot eigenlijk, je zou toch zonder extra kosten voor het ziekenhuis moeten kunnen kiezen...)

Je kunt natuurlijk wel proberen om een medische indicatie te krijgen, dan kost het je niets extra. (dat heb ik bij mijn oudste gehad, nl 14 dgn overtijd)
Je kunt ook tijdens de bevalling nog een medische indicatie krijgen, bv in het vruchtwater gepoept of te lang gebroken vliezen.
vraag het maar ff na..

groetjes Klarie

Hallo!
Het ligt eraan hoe je verzekerd bent.
Als je niet "medisch" bent moet je in het minst gunstige geval bij ons hier een eurootje of 450 neerleggen bij een basisverzekering.
Ik ben aanvullend verzekerd, Groene Land, 2 sterren ofzo en moet de helft betalen.
Maar ik word nu in de gaten gehouden door een gyn. en zal wel medisch zijn.

Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen, dat geeft me een veilig gevoel, ben gewoon chicken denk ik. Ik vind het ook stom dat je daar niet voor kan kiezen zonder kosten.
Ik betaal toch premie?
Maar goed, nu lijk ik op mijn opa...

Succes ermee!

Natalie

Hoi,

Mijn vorige bevalling was zo gecompliceerd  dat ik het thuis niet aan durf (was op medische indicatie). Deels heeft het ziekenhuis bijgedragen aan alle ellende, dus ik ga wel in een ander ziekenhuis bevallen. Tevens heb ik geregeld dat als ik dat wil een ruggeprik mogelijk is, alles staat in mijn dossier. Vorige keer heb ik ook pijnstilling gehad, maar daar ben ik helemaal de weg van kwijt geraakt (pethidine prik) en zou ik dan ook niemand aanraden. In de kosten heb ik me niet verdiept, want ik wil echt niet thuis bevallen.

Groet
Lies

Hoi!

Ik woon in Vlissingen en nu is het zo dat je verplicht in Goes moet bevallen omdat het ziekenhuis in Vlissingen niet meer open blijft voor bevallingen (ik woon 2 straten van het ziekenhuis vandaan!) .. en aangezien er een kans kan zijn dat ik met spoed naar het ziekenhuis moet hebben ze besloten dat iedereen die in Vlissingen woont en aan de verkeerde kant van het kanaal niet thuis mag bevallen! Dus ik heb er helaas niks over te zeggen en het word een ziekenhuisbevalling!
Normaal gesproken moet je er inderdaad voor betalen, zijn bedragen van rond de 400 euro hierzo maar aangezien ik geen andere keus heb zijn er afspraken gemaakt met cz dat er in zo'n geval geen eigen bijdrage betaald hoeft te worden.

heb je dit niet in het begin van je zwangerschap al nagekeken??
Toen wij begonnen met zwanger proberen te raken heb ik mijn verzekering al verhoogd naar 4 sterren dus ik krijg het vergoed.

Ik wil thuis bevallen, maar nu onze meid zo groot is weet ik niet wat me vk adviseert.

Ik heb mijn verzekering ook dusdanig aan laten passen dat de kosten zo min mogelijk zouden zijn, alleen het schijnt dus wel te zijn als je kiest voor een poli klinische bevalling dat het niet zoveel uitmaakt hoe goed je verzekerd bent omdat je altijd die eigen bijdrage betaald. Maar goed ik heb er verder geen maken mee omdat het voor ons (als het goed is) volledig vergoed word.
Heb mijn verzekering verder wel zo goed mogelijk aan proberen te passen, ook zodat de kosten voor de kraamzorg etc zoveel mogelijk gedekt worden.

Terug
Bovenaan