Wie wil er juist nog wachten met een volgend kindje?

A

Anoniem

Guest
Zijn er nog meer mama's die het juist nog niet zien zitten om weer een kindje te krijgen?
Ik lees hier veel van mama's die graag weer voor nog een kindje gaan,
maar hier zie ik dat nog niet zo zitten.

Ik heb opzich best een makkelijke zwangeschap gehad met de gewone kwaaltjes zoals misselijkheid, rugpijn, moe etc.
De meeste zouden graag zo een zwangerschap willen.
De bevalling ging loeisnel, had overdag iets wat krampjes (niet anders dan ik nu ook zou kunne hebben) en toen mijn man om half 4 thuis kwam kwamen in eens de weën, en om half 8 was   Daniël geboren.
Met vier uurtjes was het dus gedaan.

Toch zie ik nu alleen met de gedachte al aan een zwangerschap en een bevalling al hartstikke tegen een 2e op, en gaan wij er naar alle waarschijnlijkheid weer voor als Daniël bijna 2 word.

Wie wil er nog meer wachten met een 2e kindje?
En waarom?

liefs marina

Hoi Marina,
Ik herken me helemaal in jouw  verhaal!
Ik ben dan nu weliswaar 23 weken zwanger, van de 4e, maar destijds (onze 1e is van jan. 2002) had ik totaal geen behoefte om de 2e er rap achter aan te krijgen.
Zelfs toen ze 1 jaar werd en mensen om ons heen gingen vragen 'Waar blijft de volgende?' had ik nog geen behoefte voor een 2e.Ik was bang veel te missen van de 1e.Tijdens mijn 1e zwangerschap was ik 24 uur per dag, 9 maanden lang kotsmisselijk en ik wilde zo graag nog even met alleen de 1e zijn, en leuke dingen doen overdag zonder misselijk en moe te zijn...
Toen ze 1 jaar en 10 maanden oud was kwam opeens de omslag.Na een vakantie Italie kwamen we thuis en was daar opeens de behoefte in een 2e kindje.Letterlijk 1 week later was ik zwanger, dit eindigde met 5 weken in een miskraam, maar de cyclus erna, was ik weer zwanger en zo kwam onze 2e dochter in juli 2004.Er zat precies 2,5 jaar tussen de 1e en de 2e.Ideaal vond ik dat.
Kortom, niks mis mee hoor dat je gewoon nog effies wil wachten, een 2e komt er vast wel, ieder z'n eigen tijd...
Succes!
Groetjes Roos.

Hoi,

Wij wachten ook nog voorlopig hoor. Soms gaat het kriebelen, maar nee voorlopig toch nog even niet.
Ook ik heb een super zwangerschap gehad, beetje moe en last van bekken. Ben ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging en ook Myrthe was er binnen 4 uurtjes.
Dit alles is geen reden, ik riep eigenlijk gelijk al dat ik op deze manier wel 8 kinderen zou willen haha.

Maar ik wil nog genieten van Myrthe. Ze leert nog zoveel bij iedere dag en (absoluut niet ten nadele van de andere meiden) ik vind dat ze nog het recht heeft om even alleen met mama en papa te zijn. Rond haar 2e verjaardag willen we gaan proberen voor een tweede.
Dan heeft die ook soms aandacht alleen omdat Myrthe dan misschien naar peuterspeelgroep gaat.
Ik werk nu, en een kind opvoeden, werken en huishouden vind ik nog steeds teveel. Ik hoop dus tegen de tijd dat er een tweede komt, ik thuis kan blijven.
En nog een voorname reden: we moeten eerst plek gaan creëren. We gaan in het najaar de zolder aanpakken, zodat we een kamer hebben en een werkplek voor mijn vriend.
Dus ook wij wachten wel... En hopelijk wordt dat wachten straks ook beloond met een mooi wondertje.

Liefs Reneke

He meiden,

Ik denk er net zo over als jullie.

Ook niets ten nadele van de andere meiden, zo bedoel ik het ECHT niet.
Wij hebben met allebei ervaring .
Tussen onze oudste 2 zit 1.5 jaar, een bewuste keuze en ook heel leuk, echt.
Door allerlei zorgen en ziektes tussen nr 2 en 3    8 ! jaar verschil, en ik moet eerlijk zeggen dat dat ook geweldig leuk is. Wel misschien een beetje alleen voor nr. 3, das dan weer een goede reden om nog een kindje te willen

Ik zou persoonlijk bij voorkeur niet voor 8 jaar verschil gaan, als je het voor het zeggen hebt, Maar gewoon even wachten heeft ook echt zijn leuke kanten.

Als je jong bent, heb je, als het goed is nog tijd genoeg,

Nogmaals, ieder zijn ding, maar ik kan jullie goed begrijpen, echt waar.

Liefs, Sophie

Hai, het leuke is: "opeens" begint het te kriebelen, dat gevoel van: ik zou wel weer zwanger willen worden..... en als dat eenmaal in je hoofd zit, dan wil je ook graag dat het zo snel mogelijk gebeurt....... dus gewoon lekker afwachten tot je 'niet kan wachten'......

Tussen onze kinderen zit een leeftijdsverschil van resp. 25 maanden, 16 maanden, en 5 jaar.......

Een klein leeftijdsverschil is voor de kinderen vaak wel erg leuk, maar ook zijn ze dan vaak elkaars concurrenten, zeg maar. Een leeftijdsverschil van 5 jaar is ook superleuk (maar niet gepland, hoor; er zijn 3 miskramen aan vooraf gegaan), maar wel heel erg anders. Nu zitten de oudste 3 op school en heb ik zeeën van tijd voor Leah. Erg genieten voor mijzelf, moet ik zeggen! En de kinderen zijn stapeldol op haar, hebben de zwangerschap dus ook erg bewust meegemaakt. En kunnen vaak goed meehelpen.

Ik wil ook nog even wachten met een tweede. Ik vond het eerste jaar namelijk erg zwaar, was echt oververmoeid want Zarah heeft nooit doorgeslapen, ja, heel af en toe een paar nachten wel, en dan weer weken niet. Ik wil nu even genieten van het gewoon slapen, Zarah die alles nu veel beter begrijpt en waar ik gewoon makkelijker iets leuks mee kan gaan doen.

Tweede reden is dat ik haar nog eventjes lekker alleen wil houden, even alle aandacht naar haar. Genieten van haar ontwikkeling, elke dag kan ze weer ineens iets nieuws. Zo bijzonder vind ik dat!

Ook al heb ik voor mij hele goeie redenen om nog niet aan een tweede te beginnen.. toch kriebelt het wel al hoor.. Ook wel weer erg schattig, zo'n klein babietje.. :)

Groetjes!

hey!

ook wij willen nog wachten met een volgend kindje.
al begint het wel te kriebelen als ik al die verhalen zo hoor van de meiden op het forum.
maar we hebben een starterswoning gekocht (nieuw)  en die worden eind dit jaar opgeleverd. dan wil ik natuurlijk zoveel mogelijk zelf doen, en niet met een dikke buik rondlopen. dus ik denk dat het eind dit jaar word ongeveer dat we het weer gaan proberen.
voor kelwin is het nog wel lekker om even alle aandacht van mama alleen te krijgen want hij is echt een mama's kindje!
en hier hebben we niet de ruimte, we hebben nu 2 slaapkamers. dus dan zou het kindje bij ons op de kamer komen of bij kelwin.. dat past niet echt.

Liefs, Christien

hoihoi,

ook wij willen nog even wachten.
mijn zwangerschap is niet echt super verlopen (1e 3 en laatste 3 maanden ziek)  en de bevalling ook niet echt (22uur en uiteindelijk een knip en een klem), maar dat weerhoudt mij niet om er nog eens voor te gaan hoor.

wij hebben altijd gezegd dat we er zeker 2 jaar tussen willen hebben, zodat elounda bewust mee kan genieten als ik zwanger ben en op deze manier kunnen wij nu ook nog optimaal van haar genieten, want wat maakt ze toch een sprongetjes.
en op dit moment wonen we ook nog te klein, maar daar komt binnen kort een einde aan een nieuw huis in zicht. eentje met ook nog een heerlijk grote tuin (nu alleen een dak terras)

moet zeggen dat het ook nog niet echt kriebelt hoor, maar die kriebels komen vanzelf hihi

groetjes linda

ps christien gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis wat leuk

Terug
Bovenaan