Wie wil mij helpen met profielwerkstuk?

yentl030993

New member
Hallo lieve mensen,

Voor school moet ik dit jaar mijn profielwerkstuk maken. Ik doe het over vruchtbaarheidsbehandelingen. Hierbij moet ik ook een onderzoek doen. Dat wil ik doen door middel van een enquête. Deze enquête is bedoeld voor mensen die deze behandeling(en) hebben ondergaan. De enquête bestaat uit zeven vragen en kan gewoon anoniem ingevuld worden. De antwoorden zullen alleen gebruikt worden voor mijn profielwerkstuk.

Ik hoop dat jullie mijn enquête in willen vullen.

Jullie kunnen hem in vullen op dit forum, maar hij mag ook gemaild worden naar mij. Mijn emailadres is : yentl030993@hotmail.com

Dit is de enquête:

1. Hoe lang heeft u geprobeerd om (natuurlijk) zwanger te worden?



2. Heeft u al veel onderzoeken ondergaan?




3. Welke conclusie(s) is/zijn daaruit getrokken?




4. Met welke behandeling bent u bezig, welke behandeling(en) heeft u al ondergaan en welke behandeling(en) wilt u nog ondergaan als de behandeling waar u nu mee bezig bent niet werkt?




5. Heeft u al een kind gekregen door middel van (een) vruchtbaarheidsbehandeling(en)? Zo ja; door welke behandeling? Hoe lang heeft dat geduurd?




6. Alleen invullen als u meer kinderen heeft gekregen door middel van vruchtbaarheidsbehandelingen. Door middel van welke vruchtbaarheidsbehandelingen heeft u kinderen gekregen? Welke behandeling had bij u het snelst resultaat en hoe lang duurde het voordat het resultaat had? Welke behandeling had het minst snel resultaat en hoe lang duurde het voordat het resultaat had?




7. Hoe heeft u de behandeling(en) ervaren?




Ik hoop dat jullie mij willen helpen.


Met vriendelijke groet,

Yentl

 
Hallo Yentl,

Je zult niet veel aan me hebben, maar mogelijk kan ik andere aansporen om jou te helpen ;)

Antwoord vraag 1:

We waren nog niet eens begonnen!! (Enkel met oefenen ;) )

Liefs Geert
 
Voor mijn zoon (12-2-09) zijn we ruim 5 jr bezig geweest, 5 jaar in het zh, een paar maanden 'zelf' ik wist nl al dat er hormonaal iets niet klopte (werd nauwelijks ongesteld toen ik niet aan de pil was, hiervoor op m'n 20ste al bij een Gyn geweest, deze zei dat spontaan zwanger worden wellicht moeilijk zou gaan, dus bij kinderwens moest ik me maar weer melden)
Voor mijn dochter 1 jaar bezig geweest, waarvan eerst 9 mnd met hormonen (clomid) en toen 3 maanden zonder hormonen. Daarna de eerste iui met hormonen en dat was 'raak'

2 in de eerste jaren in t ziekenhuis diverse onderzoeken gehad, echo's, kijkoperatie (2), samenlevingstest, bloedonderzoeken, chromosoomonderzoeken, bloedstollingsonderzoeken, uitstrijkjes etc

3 ik heb pcos, daarnaast moest vanalles uitgesloten worden bij mij wn. M'n man

4 opwekken van menstruatie met duphaston, eisprong stimuleren met clomid, doorspoelen van eileiders en uiteindelijk iui

5 4x miskraam, ( met 11,10,6 en 5.5 weken)
Zoon, 12-2-09 en dochter, 29-10-11 beide met iui en beide van de eerste poging :)

6 iui werkte hier dus goed, maar daar beginnen ze niet meteen mee (dat wilde ik bij de tweede graag..) resultaat na 1 poging, dus 1 cyclus, ongeveer 1 maand.

Ik reageerde ook prima op de clomid, goede eisprongen, maar geen (blijvende)zwangerschap... In totaal ongeveer 5 jaar clomid gebruikt, dat gebruik je 6 cycli, dan 3 cycli pauze en weer 6 etc

7 ik heb het als een emotioneel erg zware periode ervaren, hoewel het de eerste keer wel veel moeilijker was dan de tweede keer, toen had ik al een gezond kindje en de behandelperiode is veel korter geweest voor m'n dochter. De miskramen zijn zwaar, maar vooral ook de onzekerheid óf je ooit een kindje zult krijgen. Elke maand de teleurstelling en de hormonen doen veel met je lichaam en geest. Je relatie komt onder druk te staan, wij gingen er ieder op onze eigen manier meer om, wat veel tranen, irritaties en heel veel praten heeft gekost. Je seksleven komt enorm onder druk te staan, verplicht seksen is echt niet altijd leuk ;-) Iedereen om je heen krijgt kinderen, kraamvisites vond ik verschrikkelijk. Ons leven stond een soort stil, want alles staat op den duur in het teken van zwanger worden, ziekenhuis bezoeken, alles timen. Maar... Nu ik mama ben van de twee mooiste en liefste kinderen is het alles wel dubbel en dwars waard geweest!

Hoop dat je hier iets mee kunt en succes met je werkstuk...
Grtjs
 
Terug
Bovenaan