WIE WIL MIJ WAT VERTELLEN OVER TEMPARATUREN ????

A

Anoniem

Guest
 de vraag is duidelijk he
ik wil graag gaan beginnen met temparaturen ,maar heb geen idee
over hoe ,hoelaat ,hoevaak ?????? ik weet gewoon echt niks.
Ik ben bijna 2 jaar bezig met mijn vriend,en we zijn inmiddesl ook al even begonnen met ovulatietest,maar dat vind ik tot nu toe erg onduidelijk,en met het oog op een ha bezoek over een half jaar is een lijst met temp. misschien wel handig
dus alle tips zijn mooi meegenomen
bedankt alvast meiden
groetjes Cindy

Hoi Cindy,

Temperaturen doe je elke ochtend gelijk als je wakker wordt en nog in bed ligt. Je kan het beste een digitale fertility thermometer gebruiken want een koortsthermometer richt zich op koortstemperaturen. Ik heb die via eBay gekocht. Om de temperaturen bij te houden  gebruik ik al jaren www.fertilityfriend.com, dat is gratis en er staat ontzettend veel informatie op en alles wordt automatisch berekend voor je. Zo ben ik al 4 keer zwanger geweest en ik heb twee gezonde dochters (helaas is het ook twee keer misgegaan). Er is ook een heel goed boek dat heet 'taking charge of your fertility' door Toni Weschler.
Success ermee en als je nog vragen hebt stel die dan gerust!
Marijke
(3e ronde, NOD 11 maart)

dank je Marijke
daar heb ik wat aan,
ik ga nu gelijk kijken,en zo'n termometer kopen,(nog nooit van gehoord)
super bedankt hoor Groetjes Cindy

Hoi Cindy,

Dat is heel gemakkelijk: elke ochtend voordat je opstaat even de thermometer anaal inbrengen. En dat resultaat elke dag opschrijven. Je hebt op internet ook grafiekjes die je kunt downloaden zodat je het verloop gemakkelijk kunt zien. Google maar eens.

Je kunt het beste beginnen op de 1e dag van je ongesteldheid (dag 1 cyclus). Hier wat info uit een boek:
Daags voor de eisprong, als de LH piek begint, daalt de lichaamstemperatuur met 0,1C. Deze kleine daling is nauwelijks waarneembaar.
Een tot 2 dagen na de eisprong stijgt de lichaamstemperatuur met minimaal 0,3C. Tijdens de menstruatie daalt de temperatuur weer.
Als de ochtendtemperatuur halverwege elke cyclus 0,3C of meer stijgt ten opzichte van de temperatuur in de week ervoor, weet je vrijwel zeker dat je maandelijks een eisprong hebt.
Als de temperatuurcurve een stijging laat zien, geeft dat aan dat de ovulatie plaatsvindt. De verhoogde temp moet minstens 11 dagen aanhouden om het vruchjte goed te laten innestelen.

Meestal wordt deze methode gebruikt bij onregelmatige cyclus of als het al wat langer duurt of juist bij een heel regelmatige cyclus (dan kun je vergelijke en dus beter inschatten waneer je ovuleert). Met deze methode ben je eigenlijk vaak te laat, dus je kunt beter een ovulatietest kopen als het je te doen is om de dag van je ovulatie vast te stellen. Heb er zelf geen ervaring mee, begin nu aan mn 3e ronde 1e kindje.

Nog een puntje: mocht je ineens niet lekker zijn, bijv verkoudheid dan schopt het je hele systeem in de war ;-( Dus ik zou dit niet gebruiken om zwanger te worden, maar juist om achteraf te kijken wanneer je ovuleerde en daar voor de volgende keer van leren.

Hopelijk heb je nu wat meer inzicht! En je kunt ook even googlen.

Succes! Liefs, El

Hoi Cindy,
Ik zag er hier een http://www.thuistesten.nl/   (kijk onder Thermometer) maar vind hem wel prijzig voor 11.99, via Ebay kostte hij maar de helft maar die zie ik nu niet meer op Ebay.
Je zou het ook bij de apotheek kunnen vragen maar vraag dan wel op een digitale vruchtbaarheidsthermometer, niet zo'n kwik thermometer want dat duur heel lang elke ochtend.
success ermee!
Marijke

bedankt hoor meiden hier kan ik wat mee
ik heb die van 11.99 besteld,geld speelt geen rol haha
hoop hem maandag te hebben bij de post,dan kan ik beginnen,hoop natuurlijk niet dat ik ongestled wordt maar als ik het wordt zal dat   maandag zijn,en dan kan ik gelijk beginnen met tempen.
heel erg bedankt nogmaals
groetjes Cindy

Ik steek de thermometer altijd in mijn mond, onder mijn tong. Dat is altijd goed gegaan en dan hoor je het 'piepje' ook goed als de thermometer klaar is met opmeten. Als  het via je mond  geen duidelijk ovulatiepatroon oplevert kan het ook vaginaal, maar niet van methode wisselen middenin de cyclus.
success ermee!
marijke

Terug
Bovenaan