Wie zijn er meerdere keren zwanger geweest?

Hoi meiden,

Ik ben 11 weken zwanger. Ik heb al een zoon van 4 jaar. Ik ben nu in principe voor de 5e keer zwanger. Ik heb nl. ook 3 miskramen gehad na mijn zoon. Vorig week heb ik een echo gehad en toen was alles nog goed. Ik heb weinig tot geen zwangerschapsklachten. Mijn borsten waren wat gespannen en licht pijnlijk. Ik heb nu het idee dat dat wat afneemt. Mijn borsten zijn nog niet gegroeid sinds deze zwangerschap. Omdat ik het idee hebt dat de spanning wat afneemt, vraag ik me af of de zwangerschap nog wel goed is of zal het komen omdat je wat verder in je zwangerschap komt en daardoor de spanning wat afneemt. Graag zou ik jullie ervaringen willen weten v.w.b. jullie borsten (groei, pijnklachten etc), want dat is eigenlijk mijn enige houvast omdat ik verder geen andere kwaaltjes heb.

Gr. Angie

Hoi,

Ik ben 2x zwanger geweest. Afgelopen oktober bevallen van een 2e zoon. Ik denk dat je niet aan je kwaaltjes kunt uitmaken of je nog wel zwanger bent ja of nee. HEt zwangerschapshormoon blijft nog even in je bloed na bijv. een miskraam. Zoalng je geen pijn hebt of geen bloed verliest, denk ik dat je je maar niet al te veel zorgen moet maken. En als het je heel erg bezig houdt, bel dan even je vk. Na 3 miskramen zul je vast wel even langs mogen komen voor een echo of naar het hartje te luisteren. Ze zal je ongerustheid/onzekerheid zeker begrijpen.
Bij mij werden de ergste kwaaltjes na een week of 9 a 10 minder.....

Groetjes Corina

Ik heb nooit kwaaltjes gehad! Ik had dus ook geen houvast (5 zw, wv 1 mk). Meestal voelde ik me geruster na de eerste echo. Als het je niet lekker zit, bellen met de VK hoor! De meesten doen er niet moeilijk over! En als jij je dan weer beter voelt...

Succes ermee.

dit is mn 4e zwangerschap.
mn 2e zwangerschap die goed loopt.
(2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad)
bij alle 4 heb ik juist wel klachten gehad!
had gelijk pijn in mn borsten, misselijk enz.
dat je geen klachten hebt wil dus niks zeggen.
zou je wel klachten hebben, zou dat ook niks zeggen!

meid, geniet er lekker van dat je geen klachten hebt!
je hebt vorige week je wondertje kunnen zien en alles was goed, dus geniet daar lekker van!
en bij mij namen ook de pijntjes en kwaaltjes bij 11 weken af :D

liefs, do

Dit is ook mijn 5de zwangerschap en ik heb maar 1 zoon die bijna 3 jaar is.

Klachten zeggen niks helaas.. Zo heb ik bij 1 die mis ging de meeste klachten gehad.. ik was de hele dag misselijk en vaak overgeven en toen ging het nog mis met 11 wken.

Mijn zoon die bijna 3 is heb ik echt helemaal geen klachten gehad! Echt niks tot week 20 toen moest ik op bed blijven... En toch pas bevallen met 38 weken.

Deze zwangerschap zeker wel klachten gehad maar niet zo erge wel gingen de meeste pas weg met 16/17 wken, ik ben nu bijna 26 weken.

Dus blijf gewoon positief! Dat werkt beter... succes..

Hoi Angie,

Ik heb na de geboorte van mn zoon (nu 16 maanden) een spontane mk gehad met 6,5 week en een missed abortion met 10w5d, bij allebij de zwangerschappen die misgelopen zijn had ik erg veel last van kwaaltjes. Nu ben ik inmiddels 21 weken zwanger en bij deze goedlopende zwangerschap heb ik de eerste weken helemaal geen klachten gehad, pas bij 8 weken begon bij mij het spugen en pijnlijke borsten (het spugen is er nu helaas nog steeds), maar het hebben van wel/geen klachten zagt dus niks over het goedlopen van een zwangerschap.

Liefs Jen

Hoi Angie,

Hier ook 5e zwangerschap met 1 gezonde zoon. Ook mijn korte zwangerschappen voor de miskramen waren allemaal anders... ene keer wel klachten, andere keer weer niet...er was geen touw aan vast te knopen. Je kunt dus ook niet afgaan op je klachten. Maar ik snap je bezorgdheid heel goed. Bij mij heeft de bezorgdheid wel bijna 20 weken aangehouden. Ik ben nu 25 weken zwanger en het gaat nu goed.
Dus houd de moed erin en het enige wat telt is afwachten, je bent al zo ver met 11 weken, risico is na 9 weken al heel klein in vergelijking met daarvoor.

En als jeh eel onzeker blijft gewoon nog een echo vragen. Ik heb bij deze 5e zwangerschap tot aan de 18 weken wel 8 echo's gehad. Ook omdat ik af en toe bloedverlies had, maar ook voor mijn gerusttoestand. De gyn gaf mij zelf deze keuze. En ook nu ik weer bij de vk loop mag ik altijd even langskomen als ik het hartje wil horen. Die gedachte geeft al veel rust.

Hopelijk kun je snel gaan genieten!

Terug
Bovenaan