wie zijn hier de [zelfstandige] ondernemers

A

Anoniem

Guest
Naar aanleiding van het nieuws van vandaag: De Staat hoeft niet te zorgen voor een zwangerschapsuitkering voor zelfstandig werkende vrouwen vroeg ik mij af hoe het nu met de ondernemers gaat?

Ik ben ontwerper (zzp-er), werk drie dagen vanuit kantoor en als het nodig is verder thuis. Stijn is op de crèche als ik op kantoor ben. Nu ik in drie dagen mijn centen moet verdienen vind ik dat aardig tegenvallen.
Sinds mijn zwangerschap (geen verzekering of WAZ!!!) is de kraan aardig dichtgedraaid. Tot Stijn geboren werd (33wkn) heb ik doorgewerkt en daarna van huis uit maar op een héél laag pitje. Omdat ik al die maanden moet overbruggen en nu maar die dagen werk blijft het belabberd met de financiën. Dat is een slechte stimulans, blehhh. Hoe gaat het bij jullie?

Hai toulouse,