Wie zijn man heeft dit ook meegemaakt?

Hallo allemaal.

Gisteren zijn we voor het eerst bij de gyn geweest. Toen mijn man vertelde dat vroeger zijn balletjes niet waren ingedaald, zei de gyn gelijk oohh. Hij vroeg aan welke kant, en toen mijn man zei dat het allebei was, herhaalde hij zijn oohh. Hij is hier rond zijn 8e aan geopereerd. Toch zit de reactie van de gyn ons niet lekker. Hij moet morgen al zijn zaad inleveren voor onderzoek, maar we zijn nu erg bang dat er iets niet goed zit omdat de gyn zo reageerde.
Hebben jullie mannen dit ook meegemaakt? Zo ja, kan de kwaliteit dan wel goed zijn??

Groetjes Anoniem

Hoi, ik herken je bezorgheid!
Ik ben ook al een tijdje bezig (11 maanden nu en lees dit forum al tijdje maar reageer en schrijf eigenlijk heel sporadisch) en bij mijn man is ook rond zijn 8e 1 zaadbal operatief ingedaald. De andere was wel gewoon ingedaald zeg maar. Ik heb, nu het wat langer duurt, de angst dat daar toch iets mis zit alhoewel daar volgens mij helemaal geen reden toe is. Ik heb nog nooit gehoord dat daardoor de kwaliteit van het zaad minder door kan zijn. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd wat bij jullie de uitslag is. Laat je het nog even weten? Vind overigens de reactie van de gyn wel vreemd, hij kan toch wel wat duidelijker zijn?
Heel veel succes!

Groetjes Guusje

Goedemorgen Anoniem en Guusje!

Goh - goed te horen dat wij niet de enige zijn! Mijn man moest als kleine man ook voor de zelfde reden onder het mes. Hem c.q. zijn ouders is toen echter wel al verteld, dat dit later eventueel problemen zou kunnen opleveren. Nadat wij na één jaar nog niet zwanger waren, zijn we in juni voor het eerst naar de gyn. gegaan. Ons vermoeden werd helaas bevestigd - de kwaliteit van het zaad is slecht.
Inmiddels zijn we al een paar stapjes verder - we hebben binnenkort een in-take gesprek op de IVF afdeling. Onze families en vrienden weten hiervan - en dat helpt enorm!

Anoniem, ik hoop dat jullie uitslag wèl goed is! Het is niet gezegd dàt zijn zaad per definitie slecht is - het kàn de oorzaak zijn!

Ben het trouwens wel eens met Guusje: de reactie van de gyn was een beetje vreemd. De "onze" is een geweldige man. Wij kregen ook gelijk veel info mee, zodat we alles, wat hij ons verteld nog een keer op ons gemak konden nalezen.

Succes!

Hoi Anoniem,

Mijn broer heeft precies hetzelfde gehad als je man maar mijn broer is nu vader van 3 kinderen dus het hoeft helemaal niets te betekenen. Sterkte!!

Bij mijn vriend was ook een balletje op jongere leeftijd niet ingedaald. Zijn sperma kwaliteit is echter prima! Het hoeft niet altijd te betekenen dat de zaadkwaliteit slecht is, het ligt volgens mij meer aan de kwaliteit van de operatie die jaren geleden gebeurd is... Of de boel netjes is opgelapt zegt maar...

Sterkte!

Hoi,

Mijn vriend heeft hier ook op jonge leeftijd last van gehad alleen bij 1 bal. Deze is dmv operatie goed gezet en ik ben inderdaad zwanger geworden na 8 maanden proberen. Helaas is dit na 10 weken misgegaan en zitten we nu weer op 8 maanden. Het kan dus gewoon goed gaan. Mijn gyneacoloog vertelde dat dit niet echt een zwangerschap in de weg kan zitten.

Groetjes,

Co

Terug
Bovenaan