Wie zit er in de zelfde situatie?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Als eerst wens ik jullie allemaal een fijne zwangerschap. Ik zelf mocht na 9 maanden, afgelopen donderdag positief testen.Wij zijn heel dankbaar en natuurlijk erg blij. Ik heb al een dochertje van 5 jaar en deze kindje is dus meer dan welkom.
Ik werk als leidster op een peutergroep. Mijn collega is 16 weken zwanger. wij zijn al vanaf het begin vaste leidsters van de groep en zijn nooit beiden voor verlof uit de groep gegaan. Nu gaan we dus(als alles goed verloopt) voor een periode allebei uit de groep. Er zal voor vervanging gezorgd worden maar ik heb een nare gevoel van dat ouders en andere collega's iets van denken. Zo iets van kon je het zwangerschap niet even uitstellen of zo? Ik heb me voorgenomen om me niet druk te maken maar het knaagt wel. Wie heeft dit ook?

Hoi Lina,

Ik zit in een team van 10 maatschappelijk werkers, waarvan er 3
tegelijk zwanger zijn en ongeveer week na week met verlof gaan. We
krijgen geen vervanging ivm financiele problemen van de instelling.

Ik heb me er zelf geen moment schuldig om gevoeld. Niet vervangen is
niet mijn keuze! En mijn leven bestaat niet alleen uit werk. Er zijn
andere dingen die belangrijk(er) zijn.

Toen ik jouw bericht las, dacht ik meteen: Elke collega die een BEETJE
ervaring heeft met zwanger worden en kinderen krijgen, weet dat dit
niet iets is dat je kunt plannen! Het is geen weekje Bahama's!!!

Mocht er iemand zijn die jou veroordeelt hierom, dan komt dat door
gebrek aan informatie aan zijn/haar kant, niet doordat jij iets hebt
gedaan dat niet door de beugel kan!

Ik ben heel blij voor je dat je na vele pogingen lekker zwanger bent!
Ga er maar lekker van genieten! En laat de rest lekker opbokken!!!      

Groetjes,

Sisi,

33w3d.

Hoi Sisi,
Bedankt voor je snelle reactie. Je hebt inderdaad gelijk.Je hebt het niet in je handen. Als het volgens de plannetjes zou gaan moest ik nu aftellen voor de bevalling.Maar het is me nu pas gegunt dus ik moet er vooral van genieten denk ik.

Ik wens Jouw een hel fijne zwangerschaps verlof toe
Groetjes Lina   (5 weken zw)

Hoi,
ik zit niet in dezelfde situatie maar wil toch even reageren. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Zoals hierboven al werd gezegd, dit is niet te plannen. Weet jij veel wanneer je aantelt en of je collega er ook mee bezig is/was. En dan nog. Stel dat het wel zo was. Niemand hoeft hierover iets te zeggen het is jullie leven.
De instelling moet gewoon vervanging regelen. Kan dit door omstandigheden niet, dan is dat niet jouw probleem.
Laat dit soort zorgen lekker achter je, en ga lekker genieten van je zwangerschap.
Groetjes V.

Bij ons bedrijf van in totaal 20 man zijn we ook met zijn drietjes tegelijk zwanger. Mijn baas is hier inderdaad ook niet erg blij mee. Ook bij ons zal er geen vervanging worden aangesteld wat ik toch erg vreemd vindt omdat het UWV tijdens je verlof je loon uitbetaald en je dus financiele middelen genoeg hebt om iemand te vervangen. Ik vindt het dan ook niet mijn probleem als hierdoor problemen ontstaan, het is de keus van mijn baas om geen vervanging te regelen.

Terug
Bovenaan