Wie zit ook in die verschrikkelijke wachtweken?

Dames,

Twee jaar geleden heb ik een poosje meegeschreven op dit forum en dat van de Viva-site. Ik was toen druk bezig met het krijgen van een kindje, via allerlei medische molens. In november 2005 ben ik gelukkig na een tweede ivf-poging zwanger geworden. Inmiddels hebben we een fantastisch zoontje. Zo fantastisch dat ik na lang dubben toch heb besloten voor een tweede te gaan. Ik heb getwijfeld omdat ik een moelijke bevalling heb gehad die uitmondde in een keizersnee met daarna nog heel veel complicaties. En ook zag ik weer erg op tegen alle hormonen die ik moest spuiten..

Maar goed...we zijn gestart, 13 mei een punctie gehad met tegenvallende resultaten. Maar 4 eicellen waarvan er twee van goede kwaliteit waren. Eentje is er bevrucht en is vrijdag 16 mei teruggeplaatst (6 cellig). Inmiddels zit ik op dag 10 na de tp. En ik vind het weer ontzettend spannend. Ook al denk ik steeds: ik zit al aan 'de goede kant', want ik ben inmiddels moeder en daar ben ik heel blij en tevreden mee....toch wil ik nu ook weer heel erg graag zwanger worden.

Herkent iemand dit? En zit er iemand meer in de verschrikkelijke wachtweken. En wanneer ging het bij jullie 'mis', op welke dag na de tp? Bij mijn eerste ivf-poging ging het al op dag 8 mis, dus ik krijg hoop...maar ik durf ook niet teveel hoop te krijgen.

groet
Noralieke

Hoi Noralieke,

En...heb je goed nieuws? Hoop dat het helemaal is goed gekomen. Ik zit zelf nu ook in de wachtweken en het is inderdaad slopend...ik probeer er zo min mogelijk aan te denken maar dat gaat gewoon niet. Ik had zelf een terugplaatsing van een 7 cellig embryo, maar hoever kunnen ze delen? Ik heb geen idee, hebben andere 10 cellig? Ik heb er eigenlijk nooit naar gevraagd.

Als je goed nieuws heb laat je het dan weten?Als het niet goed is gegaan hoop ik dat je de kracht heb om nog een poging te wagen hoe moeilijk het ook is...

Mo

Hoi Mo,

Dank je voor je lieve berichtje. Helaas heb ik geen goed nieuws. Gisteren ben ik op dag 14 na de TP ongesteld geworden. Mijn man en ik zijn heel verdrietig. We kregen eigenlijk stiekum toch al wel een beetje hoop omdat het al zo lang goed leek te gaan...

Snik, Noralie

Hoi Noralieke,

Oh neeee...ik krijg er helemaal een naar gevoel van...Had je het niet aan voelen komen? Zal misschien ook wel niet, ik weet ook niet wat ik voel of denk. Soms voel je van alles en denk ik "dat zit fout" en dan niets meer...vreselijke tijd dit. Ik ga morgen shoppen met 2 vriendinnen in Haarlem, wat afleiding.

Ik hoop dat je nog niet opgeeft, hoe moeilijk het ook is. Samen zijn jullie sterk..

Sterkte!

Mo

Hé Mo,

Tja, ik voelde soms vanalles en ook weer niks. Rond dag 12 na TP dacht ik echt dat ik zwanger was want toen voelde ik me gewoon heel goed, maar op dag 13 kreeg ik al wel wat zeurderige buikpuin (herkenbaar gevoel) en begin dag 14 had ik lage rugpijn. 's Middags ging het toen mis. Dus ik voelde het aan het eind wel een beetje aankomen, maar toen ik merkte dat het mis was, was ik toch nog wel een beetje verbaasd. Je wilt gewoon niet dat het mis gaat, dus dan wil je daar ook niet aan denken, Ik tenminste niet.

Hoe is het met jou?
Noralieke

Terug
Bovenaan