Hoi!
Ik ben 16 weken zwanger en ruim 3 weken in de ziektewet. Ik heb ook erg last van misselijkheid, vooral na inspanning. In eerste instantie heb ik geprobeerd (rustig) door te werken, veel te pauzeren en regelmatig een vrije dag te nemen om uit te rusten. Maar ruim 3 weken geleden werd het zo erg dat ik niets meer binnen kon houden en bijna uitgedroogd raakte. In bed blijven liggen was de enige oplossing. Na verloop van tijd knapte ik weer wat op en sinds vorige week probeer ik voorzichtig weer te beginnen met werken (af en toe een paar uurtjes), maar ik merk dat ik daar langzamerhand weer zieker van word.
Het kost mij ook heel veel moeite om het te accepteren. Ik voel me heel erg schuldig dat ik ziek ben, eigenlijk precies wat Syl hierboven ook schreef. Omdat ik op een zeker moment na twee weken bedrust weer redelijk opgeknapt leek, heeft de verloskundige tegen mij gezegd dat ik nu moet gaan proberen een balans te vinden tussen (een beetje) werken en voldoende uitrusten, maar dat is erg moeilijk. Vandaag ben ik bijvoorbeeld weer spuugmisselijk en compleet uitgeput (heb vandaag nog niets binnen kunnen houden), gisteren ben ik waarschijnlijk iets te lang doorgegaan met werken. Ik weet dus nog niet hoe het verder zal gaan. Ik hoop uiteindelijk wel weer te kunnen werken, al is het maar bijvoorbeeld 50%, maar ik begin me nu heel langzaam te realiseren dat de kans bestaat dat zelfs dat niet gaat lukken.
Groetjes, mfp (die nu heel snel weer naar bed gaat!)