Wie zwanger dankzij ovulatietest?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden!

Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mijn man en ik hebben deze maand voor het eerst een ovulatietest gebruikt. Ik sta daar misschien een beetje sceptisch tegenover en wil daarom graag weten wie van jullie 'dankzij' de ovulatietest zwanger is geworden. Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt!

Groetjes,
Josephine

Hallo josephine
Ik ben ook zwanger geworden met de ovulatietest,binnen 4 mnd was het gebeurd.
Naarmate ik mn cyclus opschreef kwam ik erachter dat het de ene maand langer was dan de andere maand.
Je moet echt precies weten de hoeveelste je menstruatie komt en hoelang ertussen zit voor de volgende weer voor de deur staat.
Aan de hand daarvan kun je een gemiddelde nemen wanneer je moet beginnen met testen,beter te vroeg dan telaat anders word het weer een maand wachten.
Ik had de testen van sensitest,gewoon de goedkoopste,
Ik vond het wel handig te weten wanneer de ovulatie niet was.
Sterker nog de ene keer dat ik zwanger raakte had ik eigenlijk geen zin in sex maar omdat ik wist dat het zover was toch gedaan.
En nu ben ik 16weken zwanger.
Succes,groetjes kim

Even uitleggen waarom het handig was als ik wist dat het niet zo was...
Dan dacht ik tenminste niet na elke vrijpartij van oh rustig aan met alles want stel dat nu zover is.Het was voor mij relaxter zo,groetjes

Dankjewel,  leuk om te horen,  fijn voor je joh!! Groetjes, Josephine

Hoi Josephine,

Ik heb ook getest met de testjes van Sensitest (te koop via internet). Als je cyclus niet iedere maand exact hetzelfde is, weet je dus nooit precies wanneer je vruchtbaar bent. Sinds ik die testjes deed, bleek regelmatig dat m'n vruchtbare  periode anders viel dan ik zelf uitgerekend had.

Ik had de laatste keer een zeer positieve ovulatietest en we zijn direct aan de slag gegaan. Met als resultaat dat ik nu 7 weken zwanger ben.

Ik kan het echt aanraden. Niet zo romantisch misschien, maar je zult sowieso wel eens 'moeten' vrijen als je er eigenlijk niet zo'n zin in hebt.

Heel veel succes!

Momma.

Hier nog één. Geloofde er eigenlijk niet in, maar na 5 keer proberen zonder resultaat toch maar een test van clearblue gekocht. Gebruikt en..... zwanger! Ik bleek een kortere cyclus te hebben. Geen 28 maar 24 weken. Ik dacht al weleens bij het uitrekenen goh wat vreemd ik heb steeds wat eerder buikpijn, toen eens die test wat eerder gebruikt en ja hoor... na 1 keer al raak.
Voor mij dus een aanrader, maar ik weet niet hoe dat is als je een heel onregelmatige cyclus hebt. Die van mij is dus weer wel regelmatig, maar alleen korter.
Succes!

Hoi meiden,
ik kreeg na 8 maanden opeens een onregelmatige cyclus. ik sloeg opeens zelfs een maand over. toen ben ik gaan kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb. en de maand dat ik dat uitprobeerde (met dus een posi ovu test) bleek ik ook zwanger. wel bleek bij de gyn dat het een week korter was dan volgens de ovu test zou kloppen. maar alles zag er goed uit dus  kon het me niks schelen aangezien we inmiddels 20 weken zwanger zijn van 2 meiden.

Gr. Sara

Hallo,

ik gebruikte Persona als ANTIconceptie. Toen we besloten om ervoor te gaan, werkt zo'n ding ook erg handig als ovulatietest. Ik was meteen de eerste keer zwanger. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele regelmatige cyclus had, dus zonder dat ding was het waarschijnlijk ook wel snel gelukt. Bovendien is het erg duur om alleen als ovulatietest te gebruiken.

Maar een gewone ovulatietest werkt hetzelfde, natuurlijk. Als je erg onregelmatig bent, kan het een goed hulpmiddel zijn. Het is alleen de vraag of je er zin in hebt (het verandert wel de manier waarop je sex hebt).

Succes ermee!
Groetjes, Jose
37 wkn

Terug
Bovenaan