Wie zwanger na diagnose Endometriose?

Hallo dames,

Gisteren heb ik een laproscopie gehad en is er bij mij een milde vorm van endometriose vastgesteld dit is direct weggehaald,maar kan dus binnen 9mnd á een jaar weer terug zijn.
Nu zou ik graag was positieve verhalen willen horen van mensen die ondanks endometriose toch spontaan zwanger zijn geworden.
Wij worden nu 3mnd losgelaten en als ik binnen drie maanden niet spontaan zwanger ben geworden gaan we starten met IUI.
Ik hoop natuurlijk dat dit niet hoeft.
Zijn er mensen die ondanks de diagnose endometriose toch zwanger zijn geworden??
Ben toe aan wat positieve verhalen.

Groetjes Susie

Hallo Susie,
Ik kan je geen ervaringsantwoord geven op je vraag, maar ik weet wel dat er genoeg vrouwen zwanger worden met endometriose en er zijn er ook waarbij het heel moeilijk gaat. Het is ook heel verschillend in welke mate. Er zijn vrouwen met ernstige endo die wel zwanger raken en er zijn vrouwen met een lichte vorm die niet zwanger raken. Volgens mij hangt het af van de plaats en mate, maar nogmaals, ik ben geen expert.  

Bij mij is afgelopen april een cyste (van ruim 8 cm) gevonden in mijn eierstok en die is middels een laparascopie weggehaald. Daarvan zei de gyn ook dat het endometriose was, maar dat het niet de reden was waarom wij niet zwanger zijn. Ik kan geen concrete antwoorden krijgen of het terug komt en hoe snel dan. Ze weten het gewoon  niet. Ik heb schijnbaar endometriose gehad, maar het is niet iets dat terug hóeft te komen. Blijft dus allemaal een beetje vaag. Het zou dus bij mij ook een toevalstreffer kunnen zijn geweest.

Ik vond het op zich wel raar, want endometriose kan best een heftige aandoening zijn, maar blijkbaar kan je er ook van genezen als alles is weggehaald. Ik was er best van geschrokken eerlijk gezegd, maar voor mij valt het in de praktijk dus mee.

Wel kan de gyn zeggen dat de beste geneeswijze van endo zwanger zijn is. Tja, daar heb ik dus niet zoveel aan. Momenteel zit ik in de 2e cyclus na mijn lap en ben ik dus met m'n 4e IUI bezig. Ik weet niet of het ooit gaat lukken, ik hoop van wel, maar ben er bang voor dat we toch het IVF traject ingaan.

Ik hoop dat er nog wat ervaringsdeskundigen hun verhaal hier kwijt willen.

Succes en groetjes,

Esk

Hallo esk,

Dankjewel voor je reactie.
Bij mij was de endometriose in lichte mate.Gyn zei dat hoogswaarschijnlijk wel de reden is dat het niet heeft gelukt voor die tijd,omdat verder alles goed bij ons is.
Hopen we maar.
Gyn heeft ook beaamd dat beste nu is om zo snel mogelijk zwanger te worden.
Dus we gaan er maar voor.Al is die maand alweer verspild,omdat ik nu al voorbij mijn eisprong ben.
Op hoop van zegen dan maar volgende maand.
Ik hoopte dat er mensen zouden reageren die wat positief nieuws hadden omtrent dit onderwerp.
Ik ken iemand die ondanks erge mate endometriose wat ook is weggehaald door laproscopie nu zwanger is.Dus uit haar verhaal put ik nu beetje energie.

Jij ook succes met zwanger worden.

Gr susie

Beste Susie,

Bij mij is in 2005 endometriose geconstateerd omdat het niet lukte om zwanger te worden. Ik heb zelf nooit last hiervan gehad. Ik bleek een aantal verklevingen en een cyste ter grootte van een sinasappel om mijn linker eierstok en eileider te hebben. Middels een operatie zijn mijn eierstok en eileider verwijderd. Ik heb daarna drie maanden een injectie gekregen om de menstruatie stop te zetten (ik weet niet meer hoe dat medicijn heet, begint met een z). Daarna zouden we beginnen met IUI.

De eerste keer dat we in het ziekenhuis kwamen bleken mijn eitjes al gesprongen te zijn. De dokter adviseerde ons om zelf aan de slag te gaan en het was meteen raak. Inmiddels heb ik twee kinderen van 1 en 3, ondanks de endometriose. Ik heb gemerkt dat er bij de artsen heel weinig bekend is over endometriose en dat het weer terug kan komen maar het hoeft ook niet. Zwanger worden is inderdaad de beste remedie tegen endometriose. Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje opbeurt; zelfs met 1 eierstok is het dus mogelijk om zwanger te worden.

Ik wens je veel succes en hoop dat je binnenkort op het forum 'zwanger zijn' terecht kan.

Groetjes Steffie

lieder

Hallo steffie,

Inderdaad hier word ik wel een beetje positief van.
Ik hoop ook dat het voor ons snel raak is.Het liefst op de spontane manier.
En anders heb ik ook wel de hoop gevestigd op de IUI.
Dus wordt vervolgd hopen we maar.
Bedankt voor je reactie.

gr suusje (heb naam veranderd was voorheen susie_26

Hallo Susie,

Je vroeg om positieve reacties. Nou die heb ik voor je. Niet van mijzelf maar van een bekende. Zij ging naar de gyn omdat ze pijnklachten had en toen is endo geconstateerd. Ze wilden haar opereren maar hebben voor de zekerheid haar bloedwaarden gecontroleerd en daaruit bleek dat ze zwanger was. Later bevallen van een gezond kind en door de zwangerschap hoeft ze voorlopig (en wellicht nooit) geholpen worden aan de endo. Veel succes. Ik hoop dat het jullie ook zo vergaat.

dankjewel voor de reactie klein geluk.
Helaas ben ik inmiddels al geholpen d.m.v kijkoperatie is 2wk geleden de endo weggehaald dus nu maar hopen dat dat de oorzaak was en het nu wel lukt.

gr susie

Terug
Bovenaan