Wie zwanger van een CRYO??

Hallo allemaal,
Wij gaan binnenkort voor een tweede kindje. 20 mei gaan we voor een intake! De datum komt eindelijk dichtbij! We hebben na een geslaagde (1ste!!)  ICSI-poging al een geweldig dochtertje van bijna 1 jaar en nog 6 cryo's over.
Nu ben ik benieuwd naar de verhalen over cryo-terugplaatsingen. Ik heb een onregelmatige cyclus dus verwacht dat ik wel een kunstmatige (met tabletten denk ik) cyclus zal krijgen, maar verder heb ik geen idee.
Ik heb wel gehoord dat de kans op een zwangerschap dmv van een cryo kleiner is dan een 'verse' embryo, maar goed, wie weet...
Ervaringen graag!!
Liefs, Ella

Hai,

Jeetje wat heb jij een hoop cryo's in de vriezer! Ik heb helaas nog nooit een cryo kunnen produceren. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik een dochter heb gekregen uit een 9 cellig embryootje. Veel minder cellen dan een topper die goed genoeg is voor de vriezer dus. Jouw ontdooide emmy is van beter kwaliteit dan die van mij was en toch heb ik een mooie dochter. Voor mijn gevoel maak je dus een goede kans.

gr.Ing

Ja ik weet het het zijn veel cryo's.  We zijn de 20ste in het ziekenhuis geweest. Daar hebben we gevraagd wat de kwaliteit was en die was echt heel goed. (er zit zelfs een blastocyst bij (dat schijnt helemaal goed te zijn) de arts was  zeer positief. Helaas, zegt de kwaliteit van voor het invriezen niets over de kwaliteit van na het ontdooien. in het ergste geval vallen ze allemaal uit elkaar. Het blijft dus spannend.
Volgende maand krijgen we (als alles meezit) een terugplaatsing. omdat ik geen regelmatige cyclus heb, krijg ik wel progynon en progestron capsules. Ben benieuwd.
Duimen dus....
Liefs, Ella

Hoi Ella,
Na een eerste terugplaatsing na ICSI werd ik niet zwanger. Toen we gingen voor een Cryo terugplaatsing besloten we tot een dubbele terugplaatsing en ik werd zwanger van een tweeling. Helaas is een van de twee kindjes na 9 weken gestopt met groeien, maar het tweede kindje bleef groeien en kwam ter wereld als een prachtige dochter.
Nu we weer voor een behandeling gingen, raakte ik in verwachting van de ICSI behandeling, maar kreeg helaas een miskraam met 9,5 week. Na enkele maanden besloten we weer voor Cryo terugplaatsing te gaan. We kregen toen het bericht dat de embryo's niet goed waren voor terugplaatsing na het ontdooien. We hebben nu nog 2 cryo embryo's en hopen de komende maand toch weer op een terugplaatsing en anders beginnen we weer van voren af aan.....
Groet,
Bianca

hoi ella,

ik ben zwanger geworden van een cryo terugplaatsing,
en nu ruim 8week een trotse moeder van een 2ling.
een cryo geeft net zoveel kans mischien zelfs nog wel meer,
omdat de klomp cellen verder is door gedeeld.
(het enigste nadeel is dat het ontdooien niet helemaal goed kan gaan,
vaak overleven dan niet alle bevruchte eicellen het)

suxes meid.
groetjes, jana.

Terug
Bovenaan