Wieg afwennen maar hoe ?

Zilvian is nu ruim 8 maanden en slaapt nog steeds in zijn prachtige hemelwieg.(nu eindelijk zonder bakerdoek en gewoon in een slaapzak) Ok hij is niet groot en de wieg wel dus hij kan er nog makkelijk in. Maar zo langzaam aan wil ik hem in een gewone ledikant laten slapen maar hoe ?

Als ik hem daar in leg gaat hij de hele ledikant door en beland op zijn buik, zit klem met zijn benen en kijkt de hele kamer door en blijft maar spelen en niet slapen, en dus uiteindleijk huilen en oververmoeid. Slaapzak onder matras stoppen is geen optie wurmt zich gewoon los.

Ik heb al een hemel/klamboe bovent zijn bedje voor knus gevoel maar twijfel of ik geen dichte moet kopen en hoofdbeschermer helemaal rondom om zijn wieg na te bootsen. Want in zijn wieg slaapt hij echt in een knus holletje. Maar ja kost weer geld en waar vind je die dingen !

En door de hitte kan ik hem niet lekker strak toedekken in een deken dus blijft hij maar door de ledikant dwalen. iemand tips of ervaring ?

liefs van Mariska

Hey Mariska,

er schijnt een iets te zijn wat je in het ledikantje kan doen waardoor het ligoppervlak korter wordt en het kiindje een knusser gevoel heeft. Kun je Zilvian niet heel goed instoppen onder alleen een lakentje? Mijn tweede zoon is nu ruim 4 maand en slaapt nu een paar weken in zijn ledikantje, ik doe een ledikantlaken overdwars zodat ik veel stof heb voor onder het matras en dan is het bedje ook gelijk kort opgemaakt zodat hij niet onder de deken (in dit geval laken dus) kan komen. Hij heeft een dunne slaapzak aan zonder mouwen. Hij heeft ook moeten wennen, maar ben begonnen met overdag en toen dat goed ging 's nachts. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen eerst de kinderwagenbak zonder kap in het ledikantje zetten zodat het kindje aan de plek kan wennen en wat het kindje allemaal om zich heen ziet.

Ik hoop dat het gauw goedkomt voor je!

is een houtenplak geen goed idee?
die zet je dan vast om 1/3e van t bedje zodat het ledikantje dus 1/3e korter wordt.
(of zelfs halverwege, als hij nog zo klein is)
zo is het toch nog klein en knus, maar ligt hij toch in het ledikantje.

maar waarom wil je hem niet in het wiegje laten dan, totdat hij eruit gegroeid is?

liefs, do

Ik zou hem ook in zijn wieg laten liggen als het nog past en hij er niet uitklimt/uitrolt. Waarom niet? Als hij dan straks wat groter is kan hij makkelijker van rug naar buik rollen en weer terug en is het een kwestie van een paar nachten wennen.

weet niet goed hoe het heet, maar mijn zwager en schoonzus legden hun zoontje vast.
Het is een band om de matras heen en dan daarop zit een klein bandje en een bandje tussen zijn benen die je met zn drieen in luiervorm aan elkaar plakt met klittenband.
Zo heb je ze snel los bij nood maar liggen ze wel 'vast'.

Succes ermee,
Liefs Marina

Zilvian kan nu met zijn arm bij de rand grijpen van de wieg en is sterk genoeg om zich te kunnen optrekken (dit doet hij nog niet). Dus het zal niet lang duren voordat hij er uit MOET voor de veiligheid. Anders had ik dit geen probleem gevonden. Soms slaapt Zilvian op zijn buik dus vastleggen lijkt me geen goed idee. Maar kleiner maken was wel een goede tip.

ga eens kijken

Ja, dan is het toch tijd om hem in een ledikant te leggen. De kans dat hij eruit komt wordt steeds groter.
Succes!!!

Terug
Bovenaan