Wieg maar ledikant

Mijn baby van 3 maanden slaapt nu nog in wieg. De overgang naar ledikant wil ik eigenlijk wel gaan maken. Als ik haar nu in ledikant leg gaat ze echt niet slapen.
Wie heeft er adviezen hoe ik dit aan kan pakken?

Ik heb geen wieg gebruikt, dus misschien heb je er niks aan, maar mijn kindjes sliepen de eerste weken bij ons in de kamer in de kinderwagenbak. Toen ik de ledikant ging gebruiken legde ik in het begin de kinderwagenbak daarin. Dan wennen ze wel alvast aan het kamertje en de omgeving, maar is het nog wat knusser.

Misschien ledikantje even op jullie kamer zetten en haar daaraan laten wennen? Daarna ledikantje naar haar eigen kamer?

Wij hebben onze dochter overdag al vrij snel in haar ledikantje laten slapen op haar kamertje waardoor dit al een bekende slaapplek voor haar is, maar daar heb je nu niets meer aan.

Onderin het ledikant leggen en boven het hoofd een soort afbakening zodat het lijkt dat de baby ligt in de wieg.
Het ledikant geeft voor sommige baby's een onveilig gevoel omdat het te groot is en daarom is het handig om het bedje 'kleiner' te maken door bijvoorbeeld een opgerolde grote hydrofiel boven het hoofd neet te leggen. Succes.

Dwars in het ledikant leggen bij voeteneind wil ook wel eens werken.. of bovenin het bed met een 'matrozenlaken', als je het niet kent even googlen ;-)

Wij zijn na 3 maanden ook overgestapt van wieg naar ledikant. In de wieg sliep hij met kort opgemaakt dekentje, maar in de ledikant hebben we ‘m in slaapzak gedaan. En dan nog wel eerst bij ons op de kamer. Met 4.5-5maanden overdag dutjes in ledikant in eigen kamer en snel daarna alles in eigen kamer.

Hoi, ik neem aan dat het ledikant op de babykamer staat en wieg bij jullie op de kamer? 
Ik kwam met mijn baby regelmatig op haar eigen kamer waar het ledikant stond. Ze sliep toen wel nog in haar wieg bij ons. Ik liet haar dagelijks alles zien op haar kamertje en 'spelen' op het kleed. Of bijv een voeding steeds op het kamertje geven voordat ze het ledikantje in ging. 
Vervolgens ben ik na een tijdje haar eerst 1 slaapje in het ledikant gaan laten doen. En dat steeds meer uitbreiden. De eerste keren deed ze veel kortere slaapjes maar dit werd binnen een week steeds langer. Ook gebruikte ik een slaapzak en dekentje. Ik heb het ledikant nooit laag opgemaakt omdat ze zelf naar boven kroop en met dr hoofdje tegen het hoofdbord sliep (nog steeds.) 
Verder hadden en hebben wij een vast slaap ritueel. 
Hooelijk heb je er wat aan! Succes en sta er relaxt in, het komt allemaal vanzelf. Je doet het goed mama!

Terug
Bovenaan