Wieg of rieswieg

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik zit met een dilemma. Over 5 weken ben ik uitgerekend van onze tweede.
Twijfel nu opeens of ik de baby wel of niet in de bak van de kinderwagen moet laten slapen (bij de eerste wel 6 weken gedaan) of dat we toch een wieg moeten kopen..... voor de eerste weken dat de baby bij ons op de kamer slaapt. Daarna gaat ie gewoon naar zijn eigen kamertje met eigen ledikantje.....
HELP! Wat doen jullie?
Groetjes, Nicole

hoi hoi,

Ons zoontje ( nu inmiddels alweer 2 jaar ) hebben wij de eerste 6 weken bij ons op de slaapkamer gehad. Hij lag heerlijk in een wiegje. Erg beschermd en lekker compact!! (ja, hoe moet ik dit anders omschrijven ).

Alleen als ik met hem ging wandelen en hij viel in slaap, liet ik hem daar eenmaal thuis, gewoon lekker in verder slapen.

Een wiegje vind ik ook echt iets baby-achtigs hebben. Echt popperig.

groetjes mamabinck.

Hoi,

Ons dochtertje (2 jaar) heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. We hebben haar meteen in het ledikantje op haar eigen kamertje gelegd. Dat is heel goed gegaan.

Ze heeft tot nu toe ook nog altijd in haar eigen bedje geslapen, ook als ze ziek was.  

Is toch ook een optie? Waarom zou je de baby op jullie eigen slaapkamer moeten leggen?

groetjes Jos78

Mmm, ja dat is natuurlijk ook een idee. Maar aan de andere kant  is het  opzich wel weer prettig als je af en toe als je wakker bent even de kleine in 'de gaten kan houden'.
Ga er wel eventjes over denken!
Groetjes, Nicole 34w3d

Ik ben denk ik een ontaarde moeder, want ik heb mijn eerste 1 nacht op de kamer gehad. Na een nacht niet slapen (want zo'n kleintje maakt heel wat geluidjes) hebben we haar in haar eigen bedje op haar kamer gelegd....en daar ligt ze nog steeds!! Dit gaat erg goed en is gewoon haar eigen plekje.
Groetjes Gizmo

Haha, mijn mannetje dacht dat ik al op een andere forum aan het kijken was en plaatste al de opmerking van wacht nou maar tot we een positieve test in handen hebben, maar hij had het toch echt mis!!!
Het grappige was dat we het er nog wel even over hadden. Vriendinnen doen het allemaal heel verschillend en hoe je het zelf uiteindelijk doet weet je niet.  Ons gevoel zegt als het ooit zo ver zou zijn het misschien de eerste nachtjes in de kinderwagen bij ons zou liggen en daarna mooi  in zijn of haar eigen bedje in babykamer.  Ik slaap vrij licht en dan zou ik dus nooit meer een oog dicht doen en alleen maar liggen luisteren. Maar inderdaad eerst een positieve test in handen hebben en die was gisteren toch echt negatief, maar ja nog steeds geen duivels!!! Dussss.....

Liefs Lientje

Hey.

Onze dochter (bijna 3) heeft de eerst 3 weken bij ons op de kamer geslapen in de wagenbak van de wandelwagen. Dit omdat ze de eeste dag dat ze geboren was het erg benauwd kreeg en hierdoor geen adem meer kreeg. Hierdoor zijn we zo geschrokken dat ik haar niet meteen op haar eigen kamer wilde laten slapen en haar goed in de gaten wilde houden. Ook sliep ze in de wagenbak omdat ze erg klein was (2200 gram) en deze compact is en de warmte goed vast kan houden. Met dekens,kruiken en kleren creeëren we zo een couveusse. Maar als dit niet het geval was geweest bij ons, dan had ik haar vanaf het begin lekker in haar eigen bedje laten slapen.
Succes met je keuze, doe waar jullie je goed bij voelen.

Groeten van Miena

Terug
Bovenaan