Wieg, welke keuze?

<p>Hallo!</p><p>Misschien een beetje een onzinnige vraag, maar ik wilde toch graag weten wat anderen doen en vinden.</p><p>Ik ben nu 34+4 weken zwanger en zit te dubben over het wiegje. Ik wil dat de baby bij ons op de kamer slaapt de eerste weken. Ik heb een campingwiegje van het merk topmark gekregen en die ziet er prima uit. Alleen het matrasje is maar 2cm dik ongeveer, dus ik vind dat nogal dun en gek dat dit dan afdoende zou zijn. Ik hoor ook anderen die de reiswieg van de kinderwagen gebruiken, maar hoor ook weer tegenstrijdige verhalen hierover. Ik weet even niet wat nu handig is. Hebben andere ook zo'n campingwiegje gebruikt of reiswieg van de kinderwagen? Of toch maar een gewone wieg met matrasje kopen..</p>

De kleine sliep hier overdag wel eens in de wagenbak beneden.
Maar we hadden boven een wieg met een goed matras voor de nacht.

Ik heb zelf een co sleeper gekocht op marktplaats. Je kan dan een kant van het bedje omlaag doen en tegen je bed schuiven maar bijv overdag terug omhoog schuiven zodat je kindje er niet uit rolt.

Hier sliep ons kindje de slaapjes overdag in het topmarkwiegje, die stond beneden in de woonkamer. 's nachts sliep hij in een doorgroeiledikantje van Ikea, die stond tegen ons bed aan. We hadden een zijkant naar beneden gezet, zodat we er makkelijk bij konden als hij een voeding nodig had. In de kraamperiode hadden we daar de kinderwagenbak in gezet, zodat hij iets meer geborgenheid had.

Volgens mij hoef je geen apart wiegje meer te kopen, dan zou ik eerder kijken naar een ledikantje waar je wat langer mee kan doen. Het topmarkwiegje hebben we uiteindelijk een half jaar kunnen gebruiken.

Succes met je keuze! Je kunt ook altijd nog even wachten tot je kraamperiode met iets aanschaffen, dan ontdek je ook wat je prettig vindt en kun je advies vragen aan de kraamhulp. In die tijd zijn het topmarkwiegje en de kinderwagen prima volgens mij. 

Wij hadden een goedkoop wiegje gekocht en daar één zijde vanaf geschroefd, stevig tegen ons bed geschoven en zo je hebt voor een paar tientjes een “co-sleeper”. Wij hadden er een goed matrasje in gekocht.
Je kleintje op die manier naast je bed is echt heerlijk! 

Wij hadden gewoon een ledikant en tegen de muurkant gezet. En niet naast mij wel dat ik direct op kon staan en na hem kon lopen.. mn zoontje had ik 8 maand bij me. Dit vond ik erg fijn 
Ons zoontje heeft betere matras dan wij ? 
Maar een ledikant moet je ook kwijt kunnen in de slaapkamer..  
En een ledikant zet je ook weer zo in zn eigen kamertje.. 
Dus wij hadden geen dubbele bedje 

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik denk dat ik dat maar door Semna, even kijken hoe het in de kraamperiode gaat en dan kan je het altijd nog aanpassen. Ik heb het zo in mijn hoofd dat het allemaal van te voren perfect en klaar moet zijn. Maar je kan straks nog genoeg kopen of aanpassen natuurlijk.

Terug
Bovenaan