wiegendood

Over het algemeen tot 2 jaar, maar in het eerste jaar komt het vaker voor, met name tussen de 2 en de 4 maanden. Over buikslapen. Het is beter om het te vermijden, maar als het echt niet gaat zou ik me niet te bang laten maken. Vastbinden is dubbel zo gevaarlijk en vroeger sliep iedereen op de buik.
 
Mijn dochtertje van 15 weken slaapt altijd op haar buik als ik erbij ben. De nacht slaapt ze altijd op haar rug. Ze heeft nl. een voorkeurskant en haar hoofdje werd al een beetje plat. Nu moet ze zoveel mogelijk op haar buik
 
Buikslapen mag maar dan moet je er zelf bij zijn, bv overdag. Als een kind zich zelfstandig om kan draaien van de rug op de buik en andersom dan kan de buikligging niet zo veel kwaad meer is mij verteld door het CB, onze zoon sliep vanaf de 7e mnd op de buik, had ik hem terug gedraaid op de rug was ik zijn kamertje nog niet uit lag hij weer op z ´n buik en onze dochter precies hetzelfde
 
Het gaat er geloof ik om dat het nekje van je kind sterk genoeg moet zijn om zijn hoofdje zelf op te kunnen tillen. Dan is buikslapen niet zo'n gevaar meer.
 
Terug
Bovenaan