Wiegendood

Geen leuk onderwerp. Ben ook al een tijdje aan twijfelen of ik het er wel op moest zetten hier maar wil nu echt ff mijn ei kwijt..
De laatste paar weken hoor ik steeds meer over wiegendood. Afgelopen week weer een kindje. Dit was naar wat ik gehoord heb de 4e in 4 weken tijd.. Ik kan er mijn gedachten niet van af zetten... Elke keer als Tessa een beetje hoest na de fles sta ik er bovenop.. Ik heb zelfs de babyfoon p mijn nachtkasje gezet en ga 's nacht een paar keer kijken of ik het dekentje nog wel op en neer zie gaan.. Mijn vriend zegt dat ik me niet zo druk moet maken en dat t er nou zoveel lijken omdat ik er nu op ga letten.. Ik weet dat als t gebeurt je er niks meer aan kan doen, maar ik vind t gewoon echt een eng idee dat haar iets zou overkomen... Zou ik er nou idd echt meer op aan t letten zijn omdat ik nou zelf een kleine heb of zijn er nou echt veel gevallen van wiegendood? Ik doe zoveel mogelijk om t te voorkomen: zorgen dat ze t niet te warm heeft, heb zelfs alle spulletjes uit t ledikantje gehaald. Er staan geen knuffels meer in en heb zelfs haar tutteltje afgepakt... Ben ik nu te overdreven bezig?? Graag jullie reactie...
Groetjes Carla

Ik denk niet dat er nu veel/meer gevallen van wiegendood zijn, maar als je er in je omgeving 4 (!!!) hoort in 4 weken tijd, pffffft, dan komt het wel erg dichtbij hoor!
Ik kan me voorstellen dat je daar erg zenuwachtig van wordt. Die ongerustheid is ook moeilijk weg te nemen, anders dan door alles heeeeeel goed in de gaten te houden. Ik kan wel roepen van: joh, maak je niet druk, maar ja, niemand kan je garanderen dat het jou niet gebeurd...
Ik zou wel proberen het in perspectief te zien en er voor te zorgen dat je angst en zorgen niet je leven gaan beheersen. Ik vind het altijd verhelderd om mezelf voor te houden dat de kans groter is dat Christian in het verkeer verongelukt en die kans schat ik zelf al zo klein in... Bovendien weet ik dat ze met de groeiende kennis steeds vaker alsnog een onderliggende oorzaak voor wiegedood vinden, zoals een erfelijke ritmestoornis van het hart e.d. Dat soort dingen kun je toch niet voorkomen.

Veel succes en hopelijk slijt het de komende weken weer...

Groetjes, Karin

je moet je er echt niet druk om maken hoor wiegen dood is juist heel veel minder geworden in de afgelopen 10 jaar om dat het bed anders word opgemaakt en ze niet meer op hum buik mogen liggen enzo maar wiegen dood komt wel vaker voor bij mensen die bij hun kindje roken wand dan hebben ze zoiezo minder zuurstof en dat is  wel beweezen. gr stephanie

Hoi Karla,

ik begrijp je heel goed. Want ik heb dezelfde angst.
Ik controleer hem heel vaak als hij in zijn bed ligt.
Hij heeft ook helemaal niks in zijn bed, geen knuffels of doekjes.
Maar toch blijft die angst bij me, stel je voor dat er wel iets gebeurt en ik hoor het niet
of ik lig heerlijk te slapen dat zou ik me zelf nooit vergeven.
Deze gedachte's heb ik altijd in me hoofd.
Ook ik heb s'nacht de babyfoon aan terwijl zijn kamer helemaal niet ver van onze kamer is.

Maar ik moet zeggen in het begin was die angst er erger, ik vertrouw er steeds meer op dat het wel goed zal gaan.. maar ik blijf controleren.

ik denk daar gelukkig niet zo heel vaak aan maar ik heb dan weer wel een camera boven zijn bedje hangen .....ik kan hem dus gewoon constant zien als hij in bed ligt.....misschien als je angst heel erg is dat dat een optie is.
die camera heb ik trouwens niet voor wiegendood maar die hadden wij toevallig dus ik dacht die kan ik dan mooi als babyfoon gebruiken

liefs Corina

Terug
Bovenaan