wiegje

hoi hoi!

Swen slaapt momenteel nog op onze slaapkamer in zijn wiegje.
maar hoelang is dat eigenlijk gebruikelijk?

ik heb nu nog echt de behoefte om hem bij me te hebben, maar wil ook niet dat hij straks op zijn eigen kamertje niet kan wennen...

Wat doen jullie? of hebben jullie gedaan?

groetjes Carina

Hoi,

Dat is heel persoonlijk!

Je zou al een ledikatje aan kunnen schaffen en dat op zijn eigen kamertje zetten.
Dan kun je hem daar al overdag in laten slapen. 's Nachts kan hij dan bij jullie.

Hey Carina,

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Wij hebben Dani de eerste paar dagen bij ons op de slaapkamer gehad, maar ik werd van elk zuchtje ofkreuntje  al wakker. Wij hebben haar dus al na 5 dagen op haar eigen kamertje gelegd. Die is naast onze kamer dus als ze honger heeft hoor ik haar ook meteen, maar ik slaap nu (tussen haar voedingen door) ook.

Als je bang bent dat hij straks niet kan wennen kun je hem nu overdag al een keertje in zijn bedje leggen of het wiegje op zijn eigen kamertje zetten.

Groetjes Triesepies

Hoi Carina,

Cas slaapt ook in een wiegje op onze slaapkamer. We willen dat zo houden tot hij er te groot voor wordt. Af en toe leg ik hem ook in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje. Vooral omdat ik nog veel last heb van mijn rug en het wiegje erg laag bij de grond is. Het lijkt  Cas weinig uit te maken waar hij ligt.

Groetjes mama t

Ik denk, idd een heel persoonlijke keuze.
Eveline ligt vanaf dag 0 zeg maar in haar eigen ledikantje op haar eigen kamertje.
Ik doe geen oog dicht met baby op de kamer, iedere zuchtje, piepje, kreuntje... (en dat zijn er heel wat van zo'n frummel! Ze huilt en gilt ook regelmatig in haar slaap, waar ik ook in de andere kamer wakker van word)

In de folder over veilig slapen die ik van CB heb gekregen adviseren tot 6 maanden kindje op je kamer te laten. Maar ik ken ook mensen die kindje tot 1 jaar bij zich hebben gehouden...
En uiteindelijk slapen ze allemaal in hun eigen bedje, in een eigen kamertje.

Ik zou vooral doen wat je zelf prettig vindt. Ik denk dat "het niet willen slapen op eigen kamer" waarschijnlijk wel mee zal vallen. En tja, misschien heb je pech, en doet je kind daar wel moeilijk over, dan moet je gewoon even doorzetten. Zal zeker niet de laatste keer zijn dat je ze aan iets nieuws moeten laten wennen!

Swen blijfdt nog lekker even bij ons op de kamer.
maar zijn middagdutje leg ik hem nu in zijn ledikantje.
zo kan hij wennen aan zijn eigen kamertje en is hij 's nachts toch lekker bij ons!

Terug
Bovenaan