Wiegmatras 40x80

<p>Hoi, </p><p>Wat is een goed wiegmatras? Afmetingen 40x80.</p><p>Ik heb van de week een aerosleep evolution pack matras en topper gekocht. Ik vind deze qua dikte nogal dun (4 cm) en in de lengte 78.5 cm ipv 80 cm. Ik heb nu dus een ruimte van ruim 4 cm over in het bedje in de lengte is dit normaal?</p><p>Iemand tips voor een goed matras of is deze prima?</p><p> </p><p>Bedankt </p>

Wij hadden ook een aerosleep matrasje, zat bij het wiegje dat we hadden over hadden genomen. We hebben hem wel gebruikt maar ik was er niet mega blij mee. Sowieso werd ons afgeraden de aerosleep topper met die gaatjes te gebruiken ivm temp baby. Verder is ie idd best dun dus als je de baby instopt en het dekentje onder het matrasje stopt gaat hij op een gegeven moment best krom staan. En je krijgt hoogteverschil doordat het dekentje de matras wat omhoog duwt waardoor het hoofdeinde voor m'n gevoel wat lager lag. Heb ik opgelost door er opgevouwen handdoeken onder te leggen.. niet ideaal maar wisten wij veel. Voor 2e kindje ooit zou ik wel een ander matrasje zoeken denk ik.

Kun je er geen matrasje onder leggen om hem wat dikker te maken? Niet dat die kleintjes nou zoveel dikte nodig hebben, zoveel gewicht ligt er niet op, maar het is met instoppen wel fijn.
Ik heb mijn wiegje zelf gebouwd en heb het matras uit een ongebruikt logeermatras 'geknipt', dus kan je niet adviseren over welke goed is;)
Zo'n aerosleep matras leek me wel altijd heel veilig, al zijn onze kids beide geen buikslapers of draaier dus is het hier nooit nodig geweest. 

Je kan kijken op de website van Slaap Kindje slaap!Zij hebben echt onwijs fijne en gifvrije matrassen! Mensen zijn ook super vriendelijk en ze hebben nu korting!

Link naar website – https://www.slaapkindjeslaap.nl

Goed passen is super belangrijk. Als dit matras 80 cm lang moet zijn maar dat is het niet, dan zou ik het sowieso terug sturen.

Aerosleep klinkt veilig maar er zijn zo veel andere matrassen die net zo ademend zijn. En té ademend is met een klein babytje ook niet handig want dan wordt het te koud.
Ikea matrasjes worden al jaren het best getest door de consumentenbond. Helaas hebben ze die niet in 40x80 volgens mij.
Je zou evt kunnen kijken hoe dik deze zijn en van wat voor soort schuim en dan kijken of je iets vergelijkbaars kan vinden?

Ik heb zelf nooit een wieg gebruikt, meteen een meegroei ledikant van 70×140 maar daar heb ik toen hetzelfde bij gedaan en dat matras bevalt al 3 jr prima.

Terug
Bovenaan