Wies, denk goed na of je daar genoegen mee neemt

A

Anoniem

Guest

Lieve wies,

heb je bericht gelezen. Ga je genoegen nemen met het antwoord van je huisarts? Ik wil je niet verder ongerust maken maar ik lag in 1e instantie ook bij een andere ha dan degene die constateerde dat het niet okay ging daar beneden. De 1e ha zei ook "kom over een jaar maar eens terug, de penis moet in de vagina en veel succes ermee" Hoezo een boer?!?!?!?!

April duurt nl. best wel lang als je niet ongesteld wordt....? En wees niet te bang voor de onderzoeken bij een gynaecoloog. Ik zag er tegenop als een berg maar hij wist me zo gerust te stellen dat ik bijna "graag"   ging liggen voor de echoscopies... maar daarna had ik wel rust in me bolletje... echt meid, weeg voor jezelf af of je het nu rust kunt geven of dat je gewoon een doorverwijzing vraagt....

Mijn moeder zegt altijd; de mens leidt het meest onder hetgeen wat ie vreest....

dikke x, Biggy

Hai Biggy

Bedankt voor je bericht. Het geeft mij steun. Tot nu toe ben ik er een stuk rustiger onder geworden. Dus...als ik het niet tot april vol houd volg ik je raad op. Het begon namelik een obsessie voor mij te worden en dat is het nu niet meer gelukkig. Dus.... we zullen wel zien.
Hoe is het met jou dan?

veel liefs en een dikke knuffel wies

Hoi Wies,

Ik moet zeggen, ik ben het met Biggy eens. April duurt wel heel erg lang, dan zou je een cyclus hebben van een half jaar! Ik kan me echt niet voorstellen dat een gyn het daarmee eens zou zijn. Het is dan ook niet zo dat je op je eerste menstruatie na het stoppen met de pil aan het wachten bent. Nee, Wies, ik zou echt als ik jou was een andere huisarts raadplegen. Niet dat ik je ongerust wil maken, maar toch, het lijkt me niet juist.

Ikzelf had ook het gevoel dat er iets niet klopte bij ons. En ik ben naar de huisarts gegaan en ben daar niet weggegaan zonder een verwijzing, omdat ik geen duidelijk antwoord van hem kreeg. Ik zou anders eigenlijk met alleen maar meer vragen weggegaan zijn. Nu ben ik erg blij dat ik de stap naar de gyn gezet hebben, want anders hadden we tot februari gezeten (dan zijn we namelijk een jaar bezig) en dat was voor niets geweest! Uit het onderzoek van de gyn bleek namelijk dat mijn man sterk vermindert vruchtbaar is en dat ICSI de enige optie voor ons is!

Nogmaals, ik wil je niet bang maken, maar het lijkt me realistisch als je een andere huisarts raadpleegt, omdat dit niet gezond voor je lichaam kan zijn. Daarnaast zei mijn eigen gyn dat bij een cyclus die langer duurt dan 6 weken, er mogelijk een probleem kan zijn.

Ik zou het antwoord van Biggy toch ook nogeens goed overwegen en dan kunnen jullie nog beslissen wat jullie doen. Ik wens jullie in ieder geval erg veel sterkte en succes!

Dikke kus,

Sil

Hai hai,

Nou bedankt voor jullie antwoord, nadat ik bij de huisarts was geweest was ik al een stuk rustiger. Ik begrijp uit jullie verhaal dat het wel heel raar is als ik zo lang niet ongi word. Ik zou dat zelf ook heel raar vinden. Ik heb nu berekend dat mijn langste cyclus 43 dagen was, ik heb dit dubbel geteld en dan weet ik wanneer ik uiterlijk weer ongi zou moeten worden. Word ik dat weer niet dan ga ik maar weer testen. Nog negatief tja dan weet ik het ook niet even meer. Wij kunnen namelijk niet naar een andere ha. dus tja....
Dit heb ik namelijk al een keer eerder geprobeerd.

veel liefs Wies

Hallo Wies,

Net je verhaal gelezen, wat shit allemaal....

Waarom kan je niet naar een andere huisarts? Heb je geen second opinion in je zorgpakket? Misschien heeft je huisarts binnenkort vakantie en dat je naar z'n vervanger kan op zijn/haar spreekuur?

Je kan ook altijd nog een keer naar je eigen  HA  gaan, en nog een poging wagen om een doorverwijzing. Het is jou lichaam en jou leven, het enige wat hij hoeft te doen is je een verwijsbriefje meegeven!

Sterkte met wachten/beslissen.

Liefs, Blondie

Terug
Bovenaan