Wij gaan er binnenkort voor!! ons eerste kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo hallo,

Na bijna 2 jaar lang wachten en overleggen hebben we besloten om binnenkort ervoor te gaan. Mijn vriend heeft lange tijd getwijfeld of hij kinderen wil en wat de beste tijd was, etc etc. Wat precies de reden is waarom hij nu wel aan kinderen  denkt en het wil  proberen  weet ik niet, maar ik ben er enorm blij mee!! MIjn gevoel wil al jaren!! Ik wou gewoon jong moeder worden, ik ben nu 26 en hij 27.

Nu wil ik mijn lichaam natuurlijk zo goed mogelijk voorbereiden en weten wat ik allemaal kan doen om het te laten lukken en kans op miskraam etc te verkleinen, dus al jullie tips zijn welkom. Ik ben al gestopt met de pil sinds november en sinds dien doen we het met condoom.

Waarschijnlijk gaan we het voor het eerst onveilig doen deze maand of volgende maand. Ik ben gisteren 20 juli ongesteld geworden en wat ik heb uitgerekend met vorige maanden zal ik waarschijnlijk rond 13/14 augustus mijn eisprong hebben. Hoe werkt dat nou precies, is het belangrijk dat je het dan elke dag doet of juist ervoor of erna?? Zoals je ziet zijn alle tips welkom want ik ben nog een leek op het gebied van zwanger worden.

Liefs mij

Hoi BenB

Wanneer je precies vruchtbaar bent is verschillend per persoon en hangt er ook vanaf of je erg regelmatig bent. Maar globaal kun je aannemen dat vanaf ongeveer een week na je menstruatie tot twee weken daarna je vruchtbare periode is. Op www.predictor.nl staat geloof ik ook een calculator.

Verder wordt aangeraden om alvast te beginnen met foliumzuur te slikken. Eet gewoon gezond. Als je rookt is het verstandig om daar vast mee te stoppen (moet toch als je zwanger bent en is beter voor je gezondheid).

Alle andere zaken die je tijdens je zwangerschap niet meer mag (alcohol, rood vlees ed) kunnen geen kwaad. De slechte stoffen kunnen je kindje pas bereiken als het is ingenesteld en de placenta en navelstreng zijn gemaakt. Zodra je weet dat je zwanger bent dan is het natuurlijk wel beter om te stoppen hiermee.

Verder wil ik je vooral aanraden om gewoon te blijven genieten en de sex niet te gaan zien als 'noodzakelijk kluswerk'. En luister ook niet teveel naar mensen die zeggen dat het meteen de eerste keer raak was. Het is heel goed mogelijk dat het nog een jaar duurt. Dan kan het heel frustrerend zijn als je er zo mee bezig bent.

Heel veel succes. Ik hoop voor jullie dat je snel zwanger zult zijn.

oja... laatste tip. Bij sommige verloskundigen kun je ook voordat je zwanger bent een afspraak maken over dit soort vragen.

Hoi,
Ik sluit me aan bij mama t. probeer om er niet teveel mee bezig te zijn, dan gaat de lol er snel vanaf. Zeker nu je pas begint. Mocht het niet lukken, dan is er nog genoeg tijd voor frustraties en verplicht te moeten klussen enzo.
Verder een antwoord op je vraag. Mocht je 13 of 14 aug. denken je eisprong te hebben, dan is het verstandig om bijv. vanaf 10 aug om de dag te gaan klussen. Niet iedere dag, want dan gaat de kwaliteit van het zaad achteruit.   Rond je eisprong verandert je afscheiding. Dit zorgt ervoor dat de zaadjes er beter doorheen kunnen zwemmen. Kort na je eisprong verandert je afscheiding weer, zodat het voor de zaadjes weer moelijker wordt. Als je zeker weet dat je eisprong is geweest, dan heeft het ook niet heel veel nut meer om ervoor te klussen. (maar natuurlijk nog wel voor je eigen plezier)
Nogmaals, probeer er niet te bewust mee bezig te zijn, hou het leuk voor jullie zelf.
Succes, Moon

Hoi Hoi,

Nou, het foliumzuur is in huis gehaald en de goed zin is er!!.

We gaan nog niet echt de dagen tellen dat we het "moeten" doen, maar ik was gewoon heel nieuwschierig.

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Toch ook best eng.

Ik hoop ook dat mijn vriend het nu echt voor 100 % wil. Hij heeft namelijk heel lang getwijfeld.

Liefs mij

Hi!

spannend!!!! wij zijn in de 1e ronde meteen zwanger geraakt, helaas eindigde dit na 11 weken in een miskraam maar nu weer volop bezig in de 1e ronde na de miskraam. Komt een leuke tijd aan voor jullie....

Op www.mamaenzo.nl en www.babybrabbel.org kun je aan de hand van je laatste menstruatie en de lengte van je cyclus je vruchtbare dagen bepalen. Beste is idd om om de dag te vrijen (klussen heet dat hier ;-)) aangezien dat het beste is voor de kwaliteit van het zaad. Op www.mamaenzo.nl staan sowieso erg veel handige tips, is hippe en leuke website!

Ook nog een tip: als je begint; haal dan alvast wat testjes in huis. Op www.sensitest.nl zijn ze goedkoop (12 reguliere testen voor 15 euro en 3 gevoelige testen die je eerder kan gebruiken 3 voor 12 euro), je hebt ze n dag later in huis en geloof me, als je eenmaal t vermoeden hebt dat je zwanger bent wil je zsm testen. En als het dan zaterdag na 18uur is en de winkels zijn dicht, is dat niet zo gezellig.... ;-) En als je er n aantal in huis hebt kan je wat vaker testen.  

Succes en veel plezier!!

groetjes Jannie

Hoi hoi,

Het is echt heel spannend!!!! Nu begint  het eindelijk echt. We hebben deze week voor  het eerst gevreeen zonden condoom. We zijn er allebei zeker van en willen een kindje. Ik  ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik mijn allereerste zwangerschapstest in mijn handen hou met een positieve uitslag. Ik hoop zo dat het gaat lukken,  want je hoort  zoveel verhalen dat mensen al  jaren bezig zijn.    

Jannie, hoe is het nu na een miskraam. Is het nu extra spannend en wanneer weet je of deze eerste ronde misschien wel raak is?? Bedankt voor je tips trouwens.  

Ik weet nu dat ik moet "klussen" rond 13 augustus, dat is mijn vruchtbaarste dag. Verder zou iemand mij uitkunnen leggen wat nod is en meer van dat soort afkortingen die ik hier tegen kom??

Thanks,

Liefs mij

Veel klusplezier, las dat je ook mee kletst bij augustus nod lijstje

HAA BenB,

Wat spannend zeg!!
Ik ben Suzy en sinds vrijdag mijn spiraaltje eruit laten halen omdat mijn vriend en ik ook voor een eerste kindje willen gaan.

Beetje zelfde verhaal, ik wil ook altijd al jong moeder worden, maar mijn vriend wist het allemaal ook niet zo zeker. Nu eindelijk wel, eerst was ik ook een beetje onzeker of het nu door mijn "gedram"  kwam. (valt wel mee hoor, maar als je het eenmaal wil dan begin je er toch vaak over tegen hem....) Maar hij wil het ook echt. Ik wil een keer ongesteld worden na de spriraal (koperspiraal, zitten geen hormonen in). Wij kunnen in september beginnen.

Ik vind het moelijk om er met niemand over te praten...vandaar mijn aanmelding op het forum, wordt het misschien sneller september!! En natuurlijk vind ik het leuk om ervaringen te lezen.

Jullie succes met de 1e ronde...je zult wel niet kunnen wachten tot je eigenlijk ongesteld zou moeten worden...en dan natuurlijk overtijd zijn....ik hoop het voor jullie, maar inderdaad moet je er niet vanuit gaan dat het meteen raak is.

Groetjes Suzzy

Terug
Bovenaan