Wij gaan voor een tweede!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Vorige week hebben mijn man en ik besloten om voor een tweede kindje te gaan.

Ik ben al meer dan een half jaar geleden gestopt met de pil omdat ik er niet goed tegen kon. Mijn cycles heb ik  de afgelopen maanden niet echt goed bij gehouden maar is iets wat onregelmatig, zo tussen de 29 en 35 dagen. Bij onze eerste hebben we er ongeveer een half jaar over gedaan om zwanger te worden. Ben benieuwd hoe snel het nu raak zal zijn. Heb er weer helemaal zin in; die dikke buik, echo's en uiteindelijk weer zo'n klein hummeltje in je armen.  

3 juli was  de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dus volgens mij zit ik vanaf eind  volgende week in mijn vruchtbare periode, toch?  Ben er een beetje uit...

Liefs mij.

hey moeder van 1

wij gaan ook voor een tweede,maar wij zijn alweer een aantal maanden bezig,helaas..
misschien kunnen we hier elkaar een beetje door heen helpen?
ik moet het pas weer rond 3augustus worden,liever niet natuurlijk..
groetjes corina

Hi hi,

spannend voor een tweede! Er zijn verschillende sites voor, bijv www.mamaenzo.nl. Als je dan kijkt bij kinderwens en vruchtbaarsheidskalender kun je de laatste dag invullen en je cyclus. Als je jouw datum invult kun je gemiddelde cyclus nemen (32 dagen), of een beetje spelen met de dagen  dan zie je wanneer je het meest vruchtbaar bent. In geval van 32 dagen is je ovulatie 21 juli!

Groetjes & succes!

quote: jannie79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2008 12:35:28'));

Hi hi,

spannend voor een tweede! Er zijn verschillende sites voor, bijv www.mamaenzo.nl. Als je dan kijkt bij kinderwens en vruchtbaarsheidskalender kun je de laatste dag invullen en je cyclus. Als je jouw datum invult kun je gemiddelde cyclus nemen (32 dagen), of een beetje spelen met de dagen  dan zie je wanneer je het meest vruchtbaar bent. In geval van 32 dagen is je ovulatie 21 juli!

Groetjes & succes!

hoi jannie,jammer genoeg zijn het puur richt lijnen dat van mamaenzo mijn gemiddelde cyclus is 28 dagen,heb 1keer een ovulatie test gedaan en die was op dag 12 positief...dus dat is weer een iets andere berekening als op de site,.
maar ik gok maar altijd dat ik het vruchtbaarst ben vanaf dag 12 tot en met maximaal dag 15....
verder doen we het gewoon om de dag,dan weet ik tenminste zeker dat ik mijn ei niet gemist kan hebben..
groetjes

Terug
Bovenaan