Wij (niet Dylano) hebben een beetje een eetprobleempje ;-)

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Dylano eet nu vaak met de pot mee (of het moet erg gekruid zijn). Nu zitten we met het volgende: Ramon lust eigenlijk bijna geen groente. Ik zal ff opnoemen wat hij wel lekker vind, want ik ben toch zo klaar.
Sla, spruitjes en sperzieboontjes. That's all!!  Nu is het zo dat ik en Dylano vaak alleen eten. . Ik maak het eten dus, en maak voor ramon aparte groente.
Dylano wordt tuurlijk groter en wijzer dus gaat strax heus wel vragen wrm papa niet hetzelfde eet als wat wij eten. En wat moet ik dan zeggen?? Dat hij het niet lust?? Dan gaat hij mss ook denken van: Jamaar als ik het niet lust, hoef ik het ook niet te eten! En dan zitten wij met de gebakken peren.
Gelukkig lust Dylano (nog) alles. Das ongelooflijk!!
Kijk, ik ben ook niet weg van spruitjes, maar ik zal ze heus ook wel eten hoor, vooral om Dylano te laten zien, dat het niet vies hoeft te zijn.

Klinkt dit bekend in de oren? En hoe zouden jullie dit aanpakken??

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Een hele interressante vraag. Wij hebben hetzelfde maar dan met vlees. Mijn man eet alleen producten die met gehakt zijn gemaakt. Ik wil met Marissa wel ander vlees gaan eten. Maar ik vraag me ook af hoe je het uitlegt. Gelukkig lust ze tot nu toe ook bijna alles. Ben dus ook benieuwd naar de antwoorden

groetjes

Linda

Hoi Debby,

Ik ben hier degene die het minste lust en mijn man lust ook niet alles. Maar Feline eet zo veel mogelijk met de pot mee. En als we iets eten dat ik niet lust, dan eet ik dat wel op voor het goede doel zeg maar. En dan mag ik niet met lange tanden eten, en dat vind ik erg moeilijk hoor. Maar ja ik vind het heel erg dat ik bijna niets lust, als ik wel eens ergens eet schaam ik me ook wel hoor....

Dus voor Ramon wordt het toch eten wat de pot schaft (is mijn mening) en voor Marissa's man ook....
Ik doe het nu ook. Zelfs andijvie gegeten en daar kokte ik altijd van.

groetjes Maris

Hoi Debby,
dit klinkt zeker bekend in de oren alleen is het bij ons andersom. Ik lust bijna geen groente en wat ik wel lust vind ik ook niet super lekker. Weet ook nog niet hoe ik dat straks ga oplossen. Ik zal wel proberen mijn bordje leeg te eten, voor het goede voorbeeld en anders zeg ik maar dat ze net zo goed als papa moet eten, dan wordt ze groot en sterk!
Ben benieuwd,

Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan