wij willen ook!

ja alweer zo'n topic ik weet het.
aan alle kanten hoor ik dat mensen zwanger zijn.
mijn stagebegeleidster, een moeder van een kindje van stage, een vriendin en hier dan ook nog mensen.

ik weet dat het best egoistisch klinkt maar soms is het erg vervelend om dat allemaal te horen als je zelf ook graag een 2e wild. ook bij mijn vriend begint het al te kriebelen maar hij beseft ook dat het financieel niet gaat. en dat is juist het achterlijke ervan HET KAN WEL! als we kijken naar alicia kost een 2e minder.
de standaard spullen zijn er al; de kamer, de flesjes, kleertjes, een box, speelgoed enzo.
ik vind het best lastig om het voor onszelf te houden. want anders krijgen we weer een en al commentaar van iedereen. elke maand (stiekem) balen dat ik toch ongesteld word terwijl ik gewoon anticonseptie gebruik. maar het is erg vervelend om dan al die mensen te horen en zo blij te zien terwijl wij dat ook willen. en tsja wat moet je die mensen dan zeggen?

misschien komt het ook wel omdat ik een super makkelijke zwangerschap had en een wonderlijke bevalling waarvan ik tegen de verwachtingen van de gyn in super snel herstelde.
maar 1 ding is zeker nog voordat ik ga werken (als ik me diploma heb) komt er een 2e!

Ik kan het me wel voorstellen hoor dat je een 2e wilt. Het is ook enorm leuk. Maar het is echt niet zo dat een 2e minder kost. Je hebt dan weer hele andere kosten en sommige dingen zul je toch echt dubbel aan moeten schaffen. Als ik nu even snel uit reken wat het tot nu toe gekost heeft dan schrik ik toch wel even. En dan is het er nog niet en heb ik echt veel van marktplaats gehaald. Zeker nu je net in je eigen huisje zit, komen er het eerste jaar nog veel kosten waar je niet op rekent.

ja die kriebels.... Ik weet niet hoelang je nog naar school moet? Het is wel erg moeilijk om nog naar school te gaan als de tweede er is.
Elke maand is dan wel een teleurstelling als je weer ongesteld wordt. Ik weet niet of je snel zwanger was geraakt bij de eerste?
En volgens mij is een tweede niet duurder dan de eerste. Je hebt idd de spullen het enige wat je misschien extra aan moet schaffen zijn kleertjes, maar die kun je zo duur maken als je zelf wilt.
Maar ja, dat is een beslissing die geheel aan jullie is!

Ik wens jullie heel veel succes!!

na dit schooljaar nog minstens tot april maar ik denk dat ik dat niet ga redden dus dan nog tot de zomervakantie.
zoals de meeste hier weten hebben wij iedereen verteld dat het een ongelukje was wat niet zo was. het was bewuste keus. we zijn er 3 maanden onactief mee bezig geweest en 1 maand echt actief. eerste 3 maanden was dat we geen voorbehoedsmiddelen gebruikte.
wat wel een optie is is over een half jaar weer gaan proberen. met beetje geluk duurt het niet te lang en dan is het zo rond de zomer dat ik dan uitgeteld ben. heb ik me diploma op zak en kan na de bevalling en het herstellen gewoon aan het werk

Ook ik begrijo dat jullie graag een 2e kindje willen. Maar om nu zo stellig te zeggen dat het zeker is dat er nog een 2e komt voor je gaat werken, dat vind ik persoonlijk nogal wat. Het moet je ook maar gegeven zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Uit persoonlijke ervaring weet ik hoe zwaar het is om een zwangerschap/bevalling/baby te combineren met een opleiding. Zeker als je dan al een kindje hebt rondlopen/kruipen. Ik wil helemaal niet betuttelend over komen ,echt niet, maar ik vond het best pittig.

Succes met het samen nemen van een beslissing die voor jullie goed is, meid!

Ik ken je gevoel Kelly.
Hier ook grote kriebels maar hier moet echt gewacht worden.. Overmorgen word ik geopereerd dan heb je nog herstel en we willen eerst een nieuwe buffer hebben (net een nieuwe hoekbank aangeschaft dus die is een beetje leeg) dan zal eerst het spiraaltje verwijderd worden en dan mogen we gaan duimen als het lukt..

Kort gezegt hoe graag ik ook wil hoe hard ik er ook naar verlang het gaat gewoon nog niet

Ik hoop dat het jullie gegeven is om in de tijd dat je wil nog een tweede kindje te krijgen. Voor nu,Geniet!! Van Alicia, je nieuwe huis en van elkaar je bent al heel rijk!! Ik weet hoe het is om graag een tweede te willen, heb er zelf 7 jaar over gedaan maar je hebt nog tijd zat meid! (gezien je leeftijd dan)
Qua geld kan ik niet in je portemonnee kijken maar dat kan je zo duur maken als je zelf wil.......

Succes!

herken je gevoelens ook en ik heb er 4;-) komt vanzelf wel, probeer toch eerst je school af te maken. ik was zwanger van nr 2 toen ik afstudeerde aan de universiteit. goed uitgekiend he was toen net een maand of 2.

en qua geld, je kunt het idd net zo duur maken als je zelf wilt

Terug
Bovenaan