Wij zijn aangewezen op ivf icsi..... wie kan ons hierover wat vertellen?

Hoi allemaal, zoals ik al eerder schreef heb ik maanden rondgehangen op het zwangerforum. Helaas kregen wij afgelopen woensdag bij de gyn te horen dat we alleen nog aangewezen zijn op ivf icsi omdat de uitslagen van het zaad van mijn man zo slecht zijn. De kans op een normale zwangerschap heeft zij uitgesloten.

Gezien de klap er hard aan is gekomen en toch wetende dat icsi een veel ondergaane behandeling is zou ik hier graag wat verhalen over horen. Kunnen jullie ons helpen?

x-Mees

HI Mees,

Mijn man en ik hebben een jaar geleden hetzelfde te horen gekregen. Mijn man heeft allerlei onderzoeken gehad. Hij bleek een spatader in zijn balzak te hebben. Daar is hij aan geholpen. Vervolgens kwamen ze erachter dat hij een kleine goedaardige hypofysetumor heeft in zijn hoofd waardoor zijn hormoonhuishouding niet goed werkt. Daar krijgt hij medicijnen voor.

We hebben net onze ivf poging achter de rug. De behandeling icsi en ivf is exact hetzelfde om te ondergaan alleen de behandeling in het lab is anders. Verder is de kans per keer 30% dat een behandeling lukt. De 1e 3 pogingen worden meestal vergoedt en daarna mag je vaak nog 2 behandelingen  ondergaan als je die zelf betaalt.

Als je nog meer wil weten over ivf dan roep je maar! Het zit nu nog vers in mijn geheugen.

Binnen een paar uur weet ik of de poging is gelukt. Het wachten is vreselijk. Welk ziekenhuis loop je?

check deze site over behandelingen en wachttijden in ziekenhuizen:
http://www.freya.nl/

gr
Marielle

Hoi Mees,

Ik wilde even reageren op je berichtje.

Zoals ik hier wel meer lees gaat het bij elke gyn weer anders. Maar ik vind het zo gek dat ze bij jullie gelijk hebben geconcludeerd dat het icsi moet worden. Wordt er dan ook helemaal niet naar gekeken waarom de kwaliteit minder is, want misschien kan daar nog wat aan gedaan worden?

Bij ons bleek de aantallen van mijn man (met 5,6 miljoen) ook aan de erg lage kant, maar bij ons gingen de onderzoeken wel gewoon door. Het kan namelijk ook zo zijn dat er zowel bij de man als de vroue een "kink in de kabel" zit.

Verder moest mijn man na 3 maanden weer een potje inleveren, omdat (hoorde ik hier van Inge) een man na 3 maanden weer een nieuwe cycles heeft en de aantallen per keer kunnen verschillen.
Mijn gyn zegt dat ook elke keer: "Dit toont aan dat je deze keer een eisprong hebt gehad", of "Deze keer waren de aantallen zo en dat betekent......". Hij waagt zich dus nog niet echt aan een oordeel en misschien kan dat ook helemaal niet.

Nu kan het bij jullie dus helemaal anders liggen hoor, ik ben echt geen expert!
Maar ik vroeg me dit gewoon af!

Heel veel sterkte en inderdaad goed blijven praten met je hubby!

Liefs Belle  

Terug
Bovenaan