Helaas, voor ons is het over. Geen kans meer op een tweede kind.
Hoewel ik op onverklaarbare wijze zwanger ben geweest in december (was helaas buitenbaarmoederlijk, dus is verwijderd) hebben we nu te horen gekregen dat wij geen kans meer hebben op een tweede kind van onszelf.
De kwaliteit van het zaad van mijn man is door een hersteloperatie van een sterilisatie zo slecht, dat een zwangerschap niet tot de mogelijkheden behoort.
In februari kregen we de mededeling dat er 0-2 zaadcellen per gezichtsgebied aanwezig waren, wordt aangemerkt als nihil en gister kregen we te horen dat het er 4-8 waren per gezichtsgebied. Met andere woorden, geen kans meer op een zwangerschap. Niet eens meer kans op icsi dus.
De huisarts kan niet verklaren hoe het kan dat ik toch zwanger ben geweest zegt hij, maar je ziet hem denken "ze is vast vreemd gegaan". Hij heeft het niet gezegd, maar wij weten alletwee dat hij het wel dacht, want een andere verklaring is er niet voor.
Vanmorgen ben ik bij de homeopaat geweest en ook zij zegt dat ik moet gaan accepteren dat er geen kind meer komt ; hier is dus niets meer aan te doen. Ik vind het heel moeilijk, vooral omdat ik heel sterk het gevoel heb dat er nog een kindje komt. Misschien is dit ook wel meer de wens dan iets anders.
Ik voel me nu een beetje leeg. Weet ook niet wat ik moet. In ieder geval doorleven en genieten van alles wat ik wel heb. Ik heb per slot van rekening al een hele lieve zoon. Ik baal er wel van, vooral omdat ik in november al bezig was met acceptatie van het feit dat we geen kinderen meer zullen krijgen en dan word ik tussendoor zwanger, maar zit het niet goed. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met accepteren en ik BAAL ALS EEN STEKKER.
Nou, dat lucht even op.
groetjes Mary.