Wij zijn uitgeklust

Helaas, voor ons is het over. Geen kans meer op een tweede kind.
Hoewel ik op onverklaarbare wijze zwanger ben geweest in december (was helaas buitenbaarmoederlijk, dus is verwijderd) hebben we nu te horen gekregen dat wij geen kans meer hebben op een tweede kind van onszelf.
De kwaliteit van het zaad van mijn man is door een hersteloperatie van een sterilisatie zo slecht, dat een zwangerschap niet tot de mogelijkheden behoort.
In februari kregen we de mededeling dat er 0-2 zaadcellen per gezichtsgebied aanwezig waren, wordt aangemerkt als nihil en gister kregen we te horen dat het er 4-8 waren per gezichtsgebied. Met andere woorden, geen kans meer op een zwangerschap. Niet eens meer kans op icsi dus.
De huisarts kan niet verklaren hoe het kan dat ik toch zwanger ben geweest zegt hij, maar je ziet hem denken "ze is vast vreemd gegaan". Hij heeft het niet gezegd, maar wij weten alletwee dat hij het wel dacht, want een andere verklaring is er niet voor.

Vanmorgen ben ik bij de homeopaat geweest en ook zij zegt dat ik moet gaan accepteren dat er geen kind meer komt ; hier is dus niets meer aan te doen. Ik vind het heel moeilijk, vooral omdat ik heel sterk het gevoel heb dat er nog een kindje komt. Misschien is dit ook wel meer de wens dan iets anders.

Ik voel me nu een beetje leeg. Weet ook niet wat ik moet. In ieder geval doorleven en genieten van alles wat ik wel heb. Ik heb per slot van rekening al een hele lieve zoon. Ik baal er wel van, vooral omdat ik in november al bezig was met acceptatie van het feit dat we geen kinderen meer zullen krijgen en dan word ik tussendoor zwanger, maar zit het niet goed. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met accepteren en ik BAAL ALS EEN STEKKER.

Nou, dat lucht even op.  

groetjes Mary.  

hoi mary,

wat een vreselijk bericht voor jullie zeg. Kan me voorstellen dat je wereld ineen stort
Ik werk zelf in het umc in utrecht, en de uroloog aldaar verricht zgn MESA of PESA, en dan met name
bij mannen die na een hersteloperatie geen op weinig zaadopbrengst hebben?
al eens van gehoord, of is dit ook geen optie voor jullie,
wilde het toch even kwijt
verder heel veel sterkte samen, geniet van je kindje

gr sandra

He Mary,

He bah wat een vervelend bericht voor je!
Helemaal omdat je toch ergens nog een beetje hoop koesterde.

Ik wil je bij deze even laten weten dat ik aan je/jullie denk en wens je heel veel sterkte om dit nieuws een plek te kunnen geven.

Liefs Hester

he, wat grappig 'boze papa' of kan ik je beter 'domme kleuter' noemen!

Maar los van de manier waarop hij het zegt, is een donor geen optie voor jullie?
Ik heb zelf twee kinderen van een donor en dat maakt in het levensgeluk uiteindelijk echt niet uit.
groetjes en sterkte
Gufrie

quote: Mary schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2005 12:18:15'));

Helaas, voor ons is het over. Geen kans meer op een tweede kind.
Hoewel ik op onverklaarbare wijze zwanger ben geweest in december (was helaas buitenbaarmoederlijk, dus is verwijderd) hebben we nu te horen gekregen dat wij geen kans meer hebben op een tweede kind van onszelf.
De kwaliteit van het zaad van mijn man is door een hersteloperatie van een sterilisatie zo slecht, dat een zwangerschap niet tot de mogelijkheden behoort.
In februari kregen we de mededeling dat er 0-2 zaadcellen per gezichtsgebied aanwezig waren, wordt aangemerkt als nihil en gister kregen we te horen dat het er 4-8 waren per gezichtsgebied. Met andere woorden, geen kans meer op een zwangerschap. Niet eens meer kans op icsi dus.
De huisarts kan niet verklaren hoe het kan dat ik toch zwanger ben geweest zegt hij, maar je ziet hem denken "ze is vast vreemd gegaan". Hij heeft het niet gezegd, maar wij weten alletwee dat hij het wel dacht, want een andere verklaring is er niet voor.

Vanmorgen ben ik bij de homeopaat geweest en ook zij zegt dat ik moet gaan accepteren dat er geen kind meer komt ; hier is dus niets meer aan te doen. Ik vind het heel moeilijk, vooral omdat ik heel sterk het gevoel heb dat er nog een kindje komt. Misschien is dit ook wel meer de wens dan iets anders.

Ik voel me nu een beetje leeg. Weet ook niet wat ik moet. In ieder geval doorleven en genieten van alles wat ik wel heb. Ik heb per slot van rekening al een hele lieve zoon. Ik baal er wel van, vooral omdat ik in november al bezig was met acceptatie van het feit dat we geen kinderen meer zullen krijgen en dan word ik tussendoor zwanger, maar zit het niet goed. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met accepteren en ik BAAL ALS EEN STEKKER.

Nou, dat lucht even op.  

groetjes Mary.  

Hallo Mary,

Goed om van je af te schrijven, knap hoor! Voor ons ook geen bewuste keus, maar Yannick krijgt ook geen broertje / zusje. Na wat we met hem hebben meegemaakt (twee zware operaties en ca. 3 wkn waken bij zijn bedje) zijn we gelukkig dat we hem nog hebben en dat hij gezond is. Nog een keer zoiets meemaken, zou ik niet aankunnen, de angst om hem te verliezen, verschrikkelijk. Weet dat je niet alleen staat, geniet van je zoon!
Liefs,
Yvonne

Ooh Mary,

Wat vreselijk voor julllie! Kruip maar dicht tegen elkaar aan en blijf alsjeblieft praten, hier en ook vooral met elkaar...

En van die figuren als die boze papa, daar zijn geen worden voor, negeren maar, net als al die andere mensen die zo vreselijk tactloos reageren.

Dikke knuffel en heel veel kracht gewenst,

Martine

Terug
Bovenaan