Wijder

<p>Hi lieve leden,</p><p> </p><p>ik schaam me een beetje voor de volgende vraag, maar ik kan er vrij weinig over vinden online.. </p><p> </p><p>ik ben 8 weken geleden bevallen van een gezond meisje, de bevalling duurde enorm lang, maar ben er met een aantal kleine scheurtjes vanaf gekomen. Die zijn gehecht, en ik heb geen pijn meer. </p><p>Nu is het zo dat we weer hebben geprobeerd te vrijen, maar het voelt ontzettend “wijd” aan. Voor mij in ieder geval, mijn partner zegt dat het niet verschilt, al denk ik dat hij dat alleen zegt om mij gerust te stellen. </p><p>Ik voel bijna niet wanneer hij erin/eruit gaat, dat baart me enorm zorgen. Wordt het ooit weer een beetje “normaal”? Voor ik bevallen was was ik juist te nauw, elke keer deed het pijn, zonder glijmiddel was het onmogelijk. En nu heb ik voor mijn gevoel een grot :(.</p><p> </p><p>Sorry voor de groffe vraag, ik hoop dat iemand me gerust kan stellen, of tips kan geven want als ik het internet moet geloven zou alles weer normaal moeten zijn na 6 weken </p>

Gefeliciteerd met jullie dochter!
Dat moet echt goed komen hoor, je hebt te maken met spieren die bij de bevalling zijn uitgerekt maar ook spieren herstellen zich weer ;) Geef je lichaam wat tijd, bij de een zal het misschien 6 weken duren voor alles weer ‘normaal’ voelt maar bij een ander duurt het misschien wel veel langer. 8 weken is kort hoor, ze zeggen toch ook wel eens, 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren. Zal niet voor niks zijn ;)
Heb je wel bekkenbodemspier oefeningen gedaan?
Je kunt altijd nog eens nagaan bij je verloskundige he!

Hi Sandujour, bedankt voor je reactie !

jaa ik dacht inderdaad ook heeft gewoon tijd nodig, maar na wat opgezocht te hebben online ben ik alleen maar onzeker geworden. Daar lees ik dat het na 6 weken hersteld zou zijn, etc... 

bekkenbodem oefeningen doe ik af en toe, misschien 3 x op een dag.. ik ga dat vaker proberen te doen. Ik hoop zo dat het beter wordt :(

Komt vast goed! 
Zelf durfde ik geen seks te hebben ? tot nu 2 weken geleden(pas seks 3 maanden na bevalling) en het deed bij mjj juist echt pijn, 2e keer iets minder.. dus hoop dat t iedere keer wat minder wordt. 
Voor ik zwanger was deed het naar binnen gaan al vaker pijn omdat Mn vriend niet zo klein is ? 
en nu voelde ik juist t litteken heel erg. Hoop zo dat t allemaal beter wordt want zo kan ik niet genieten van seks. De 2x dat we het deden was t dus zo van “ja schiet op want k heb pijn” ? dus genieten was het niet voor mij. 
Je bent iig niet alleen ?

Gefeliciteerd met jullie dochtertje? 
ik heb precies hetzelfde gehad en ervoor bij de gynaecoloog en al geweest omdat ik me zorgen maakte. Zowel de verloskundige als gynaecoloog zeiden dat het goed kwam. 
De eerste x ook seks gehad met 6 weken en voelde ook amper wat. Ong 5/6 maanden na m’n bevalling voelde het weer hetzelfde. 
Het komt echt goed! 

Hee bij mij is het goedgekomen na ongv 5 maanden. Het is nogsteeds wel iets wijder dan voor de bevalling maar geen grot meer zoals net erna. Dus komt gwn goed. 

Dankjewel❤️

Ja ik zat er ook aan te denken naar de gyn te gaan.. ik ben blij om te horen dat het bij jou goed is gekomen, geeft me echt hoop ! 

Apart zeg dat het blijkbaar bij meer vrouwen zo is, maar er bijna niks over online staat! Maakt volgens mij een heleboel vrouwen onzeker

Ikzelf had voordat ik bevallen was bijna altijd pijn bij het vrijen omdat mijn vriend nogal groot is... soms ook met bloedverlies. 
Nu 1.5 jaar geleden bevallen. Sindsdien voelt het vrijen voor mij eindelijk fijn. Ik bloed nooit meer tijdens het vrijen. Dus ja, de bevalling heeft het daar beneden wel wijder gemaakt ja ;) Het wordt nooit meer zoals het was voor de bevalling. In mijn geval juist fijn, maar ik snap dat het in jouw geval juist heel vervelend is!

Terug
Bovenaan