Wijntje?

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Wat ik doe is af en toe een wijntje wanneer ik ongesteld ben dan een week voor het klussen drink ik 1 glaasje wijn als ik er zin in heb. In de week van het klussen drink ik absoluut niet.

Drinken jullie nog  af  en toe een  glaasje wijn een week voor / in de periode van het klussen of doen jullie aan geheel onthouding ook wanneer je ongesteld ben?

Groetjes
Sharon

Hoi hoi,

ikzelf drink helemaal niet, dus het is voor mij niet aan de orde. Maar een glaasje wijn is op zich niet zo'n probleem hoor als je zwanger wilt raken. Helemaal als je het niet in je klusweek doet.

Niet overdrijven met de alcohol natuurlijk!

De eerste twee weken is er ook nog geen bloedcontact tussen jou en je kindje, dus mocht je wat gedronken hebben terwijl je toch zwanger bent, hoef je daar niet ongerust over te maken.

Groetjes, Mienetje

Lieve meiden

sorry maar hier gaan mijn tenen een beetje krom van staan....
wannneeer je graag zwanger wilt worden werk je uiteraard aan je gezondheid en probeer je in goede conditie te zijn
maar je kan toch niet vanaf de dag dat je de pil de deur uit gooit alle andere ""ongezonde"leefregels ook maar overboord gooien...
wie weet duurt het wel een jaar voor dat je zwanger bent
in mijn ogen ben je er dan echt TE Veel mee bezig (al vind ik het ook wel weer knap)
je zult altijd zien dat je vriendin die gewoon rookt en drinkt binnen 3 maanden zwanger is en je zelf een jaar bezig bent
of vind je te ....van mij....

laat ik het dan zo zeggen ...leef gewoon af en toe drinken roken of wat dan ook kan toch gewoon
als je zwanger blijkt te zijn is het vroeg genoeg daar mee te stoppen

groejes ti

Hoi Tine,

ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waar je tenen van krom gaan staan.....
Sharon (als ik haar naam goed heb onthouden) stelt gewoon een vraag, ze past haar heel leven niet aan aan het zwanger worden, maar houd er wel gewoon rekening mee en is beneiuwd hoe anderen dat doen. En mijn antwoord is ook niet zo overtrokken, van nee geen alcohol, slecht etc etc.

Dus die ene opmerking van de kromme tenen kan ik niet echt plaatsen. Verder ben ik het wel met je eens, gewoon doorleven  (nogmaals, niet  overdijven met van alles (alcohol en roken en weet ik wat) en zodra je weet dat je zwanger bent of het idee hebt dat je het wel eens zou kunnen zijn oppassen met wat je doet.

groetjes,
Mienetje
(10 wkn en 3 dgn)

Dag Ti en Mienetje,

Bedankt voor jullie reakties.
Zelf wil ik me voor houden dat ik er niet al te veel mee bezig ben, maar langzamerhand moet ik eraan geloven: ik ben er wel veel mee bezig. wil waarschijnlijk te graag.
Ja jullie hebben gelijk, gewoon ontspannen en me niet al te druk maken.
Deze maand  wordt ook pas  m'n 3e ronde.

Hoop alsnog meerdere reacties te krijgen over dit onderwerp.

Groetjes,
Sharon

Hoi,

Ik heb eens de volgende tip gelezen:
Als je wilt drinken terwijl je zwanger probeert te worden, doe dit dan de eerste 2 weken van je cyclus.  Vanaf de eerste dag van  je ongesteldheid  tot je  eisprong kun je immers niet zwanger zijn.

Groetjes Saskia

Hoi dames,

Ik wou ook even reageren. wijn drink ik al niet , ik rook wel!

toen ik een half jaar aan het proberen was, dacht ik; ik stop nu ook met roken. dat is mij 6 maand gelukt. ik ben weer begonnen met roken omdat je "gewoon" door moet gaan met hoe je deed. ik was heel gespannen, wil graag zwanger worde, daardoor stoppen, en nu na 16 maand nog niet zwanger. Ik heb 2 kinderen van mijn eerste man, en toen rookte ik ook. maar zodra ik zwanger ben stop ik meteen!!!!

groetjes tamara
ronde 17 3e kindje

Terug
Bovenaan