wijsvinger zuigen

<p>hoi dames,</p><p>ik had even een vraagje.</p><p>mijn zoontje zuigt op zijn wijsvinger, is dit slecht? en kan je het makkelijk afleren. ik bied een speen aan maar die wilt die niet in bed.. alleen in de autostoel of in de kinderwagen. tips en tops zijn altijd welkom. hij is 4 maanden oud.</p><p> </p><p>groetjes,</p>

Hai! Grappig! Ik dacht dat mijn dochter dat alleen deed haha. Ze is 7 maand en als ze moe is gaat ze op haar wijsvinger zuigen ipv op haar duim. Voor in bed gebruiken we gewoon een speen. Denk niet dat het kwaad kan, en alles valt af te leren met de tijd. Gewoon lekker laten sabbelen ? groetjes! 

haha wat grappig! nou ik dacht eerst dat die een duimzuiger zou worden omdat die alle vingertjes in zn mondstopte, maar uiteindelijk is het zijn wijsvinger geworden.. vind het opzich niet zo erg alleen helaas is het een lang vingertje dus als die iets verder naar achter gaat zuigen begint die met kokhalsen ?

Haha ja hier ging rond de 4 maanden ook het hele vuistje naar binnen, nu een paar maandjes verder snapt ze dat ze alleen het bovenste gedeelte van haar vinger in haar mondje moet stoppen zodat je dat kokhals effect niet krijgt. Leert die van jou vast ook straks!
Welke speen gebruik je? In het begin wou mijn dochter ook niet graag een speen. Nu we de bibs spenen gebruiken wilt ze alleen nog maar die. 

Terug
Bovenaan