Wil absoluut niet slapen

Halloo allemaal,

Mijn zoon van 2 jaar en 3 mnd.Wil sinds 3 weken absoluut niet slapen.Daarvoor legde ik hem gewoon in bed en over max.een half uur sliep hij al.Maar nu is het een heel ander kind geworden,hij weigert om naar bed te gaan en als we hem in zijn bed zetten,dan gaat hij spelen,naar beneden komen of huilen.Omdat ik nog een meisje heb van 6 mnd.oud wil ik niet dat hij huilt want daar schrikt zij dan wakker van.Wij hebben geprobeerd om hem in de middag niet te laten slapen,maar hij werd toen vervelender,hangerig en agressief.Hij wilde toen in de avond ook weer niet slapen terwijl hij wel erg moe was.Normaal sliep hij om ong.20:00u,maar nu wordt het zelfs wel 00:00u.Ik en mijn man worden er nu echt moe van.Ik ben eigenlijk op.Mijn man zet nu een matras naast hem en doet alsof hij slaapt dan lukt het soms wel om hem in bed te laten blijven,zodat hij naderhand in slaap valt maar soms lukt dat ook niet.Hij komt er dan steeds uit.Mijn vraag is of jullie dit ook herkennen?Is dit een fase dat over gaat?Hoe moeten we deze probleem oplossen?Graag jullie adviezen en tips.Alvast bedankt allemaal.

Groetjes,,Gurcan
 
Hay,

ik denk dat het niet zo slim is om van alles juist te proberen, zolang hij maar niet gaat huilen. Jullie zoon moet gewoon weten dat hij moet slapen. Zodra je de deur dicht doet, kan hij ook niet meer naar beneden komen.
Ja, het zal waarschijnlijk een paar dagen erg gehuil worden, maar zolang jullie daar niet aan toegeven en hem gewoon laten huilen, zal hij het op den duur opgeven.

Doordat je man nu naast hem gaat liggen, verplaatst hij eigenlijk het probleem, want nu gaat je zoon er aan wennen dat er iemand bij hem slaapt. Als je dit weer een paar keer doet, zul je zien, dat als je man het niet meer gaat doen, hij opnieuw begint met erg huilen.

Dan toch maar even voor lief nemen dat jullie baby wakker wordt van het gehuil.
Maar denk niet dat je het op een andere wijze op kunt lossen dan consequent t.o.v. je kind te zijn en héél erg duidelijk!

Nou, succes ermee!

gr c.j.
 
Hallo Gurcan,

Ik denk ook dat je eraan moet geloven en het moet gaan negeren. Onze dochter wordt niet wakker als onze zoon huilt. Die kinderen raken aan die geluiden gewend. En al zou ze wel wakker worden: ik denk ook dat je er met een weekje vanaf bent ls je doorzet. Ik weet: een week is ontzettend lang als je alleen maar gehuil hoort, maar als je niets doet zal het niet verbeteren.

Ik wens je veel succes!
 
Bedankt dames voor jullie reactie,ik ga meteen beginnen met jullie advies.
In de hoop dat het gaat werken.Ik sta erachter dus ik denk dat het gaat helpen.
Nogmaals bedankt.

Groetjes,Gurcan
 
Hoi,
Wat herkenbaar.Wij hebben hetzelfde gehad met 24 mnd.Eerst s,avonds niet meer slapen willen en later ook de middag niet meer.OPeens s,nachts 3x wakker worden.En dan hartstikke lastig zijn omdat ze moe zijn.Wij hebben ook al naast het bed gezeten en zo gauw je opstond werd ze weer wakker.Wij hebben de methode van DE NANNY toe gepast. Leg het kind in bed en zeg ,wij gaan slapen,.Staat het kind op leg je het terug en zeg nogmaals,we gaan slapen, en de derde keer helemaal niets meer zeggen ook geen oogcontact maaken, optillen en in bed leggen.Net zo lang dat het kind niet meer eruit komt.Dit moet ook een en dezelfde persoon doen totdat het slaapt.Bij ons was het de eerste keer 27 keer!!!! dag erna 16 keer(ik maar wachten op de gang en terug leggen)Na 5 dagen kwam ze er niet meer uit.Na een tijdje waren de nachten en de middag dutjes ook weer als voorheen.Merkte wel als ze nog eens een enkele keer wakker werd en ik praatte teveel( dan zei ik bv .ga slapen de hond slaapt en de vissen enz)dan was het meteen weer mis.Alleen zeggen we gaan slapen,altijd het zelfde zinnetje.Bij ons heeft het geholpen,en bij vrienden kort geleden ook.Succes!!!!
 
Terug
Bovenaan